The lööööv day!!

Alla hjärtans dag är över för detta året, men kommer lämna spår i mångas hjärtan, i alla fall i mitt=)
Thomas hade fixat något till lördagen och klart att jag inte fick veta vad. hrm...
Men snäll som han är så fick jag i alla fall fixa frukosten=) ...hmm hur ska den se ut på en kärleksdag?! Blev det traditionella romantiska med rostade hjärtmackor med ost och marmelad, ägg och mjölk, (+ några skivor av mitt underbara hembakade bröd;)
Sen fick han en liten present, en almanacka med bilder på oss och så lite gullig text till det... fick en likadan förra året, vet. sjukt dålig fantasi... men han tyckte om den då och nu är det ju nytt år;P (och den passar så bra på vår tv^^)

Vid 2 åt vi några mackor sen skulle vi iväg...
Vi åkte in till brunnsparken och kom tydligen in lite för tidigt, så vi gick in på en ny godisaffär som öppnat vid brunnsparken. 4-gott! (vet inte riktigt vad namnet ska betyda?! Antingen 4 gott så det blir gott gott gott gott. eller så 4 gott, som lite svengelska four-gott och som kan bli föör gott, kanske lite långsökt men ändå;P hmm kanske ska gå in och fråga dom?! aja, vi köpte iaf en hel del godis och det var färskt och gott=)

Sen gick vi till en busshållplats vid hamnen och bussen vi tydligen skulle med kom precis då vi kom dit. Men precis när vi skulle gå på säger thomas, nej kom! ändrade planer (under bråkdelen av en sekund står jag som ett gigantiskt frågetecken) vi går till operan istället!
och då sken jag upp som en sol en vacker vårdag=P
Har sagt ett flertal gånger att jag skulle vilja gå på operan, men det kostar ju endel så har inte blivit av. Men den fulingen har fixat det iaf. Och det blev pjäsen jag pratat om att jag velat se: Mary Poppins=) Det var alltså ingen operett utan en musikal!
Den höll på i tre timmar och efter halva tiden så fick vi ta lite luft, vi gick ut på bryggan utanför och det var så fint, solen höll på att gå ner och det var sådär isande kallt=) Sen tillbaka till pjäsen igen, och den va såå bra.  Rös många gånger av sångerna, och salen var helt sagolikt vacker. Vi hade parkettplatser (tydligen bästa platserna;) men så väggen bakom va med massor av läktare enda upp till taket, det va häftigt. Och mitt i taket var det en gigantisk lampa och så såg det ut som en stjärnhimmel=)
Kommer aldrig glömma det besöket!!





Efter pjäsen skulle vi till någon restaurang. Thomas tog med mig till den mongoliska restaurangen som vi va på efter bröllopet (fick ju det som present av våra föräldrarna) och det var liika gott som sist=)
Mongolisk buffé med en buljongsoppa och vitlöksbröd som förrätt (denna gången lite matigare än sist) sen som huvudrätt wokade grönsaker där man lägger upp maten rå på tallriken sen får man se kockarna tillaga den=) Efterrätten var fruktsallad och glass. Gott värre=)

Sen åkte vi hem, riktigt mätta, och kollade på melodifestivalen. Men det var definitivt ingen höjdare. För det första var det inga direkt bra bidrag med. Dom jag gillade var Lasse Lindh, Jennifer Brown och Marcoolio. INGEN av dom gick vidare. hrm>/ Och så alla dessa omröstningar. man blir ju trött, så vi drog på simpsons istället efter att vi fått höra alla 8 bidragen, sen kollade vi vilka som vann på aftonbladet smarta som vi är;P



Idag har jag åter igen lyckats baka det superdupermegagoda bröödet=) ...Just ja, ska ju lägga ut receptet på det, gör det snart;)

Och nu ska jag återgå till mitt dundertråkiga pluggande=/ hrm...
 

Puss Krams/m. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

min bror kan vara så romantiskt..

visst var marypoppins bra?! ja såg den med skolan! jag gillar den låten med det långa ordet... hypnoblablalbalabla.. den lååten gjorde som skitbra tyckte jag :)

kram

2009-02-15 @ 21:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0