äNtLiGeN!!

Tentan avklarad!?!
Har pluggat som en idiot hela veckan. Var klar med läsandet vid 23.30 igårkväll var så sjukt trött så det kändes som att jag sjönk genom jorden när jag la mig i sängen. Men... någon halvtimme senare kom jag på att jag inte hade den blekaste på vart jag hade mitt kårkvitto som krävs för att få göra tentan, så det var bara att ge sig upp och börja leta mitt i natten (klart att thomas hjälpte mig=) den lilla lappen fanns inte någonstans. När vi nästan hade gett upp hoppet så hittade jag den=) så kom i säng vid 00.45 dagen innan en tenta. Bra gjort madde!!
Upp och hoppa vid halv 7 för att ögna igenom boken, brukar hjälpa men kändes inte som att det spelade så stor roll idag. I alla fall...
9.00-13.15 idag har jag suttit i en sal på pedagogen och försökt mig på att skriva den hemska tentan i organisk kemi. Är faktiskt glad över att det är gjort nu... jippie... Nu är det bara att börja plugga till omtentan för var ingen rolig tenta. Kan ju hoppas på att jag klarade den för behöver (bara) ha 50% rätt för att få godkänt. Men tydligen är det många som kuggar ändå=/ men men..ska försöka att inte tänka på det för mycket. Vem vet, dom kanske råkar förväxla mitt prov med något snille i klassen så jag klarar det=) får hoppas på det iaf.

Haha måste bara säga en sak... Det var riktigt kul (iaf för mig) i morse när vi åkte spårvagnen. Chauffören körde Fel!!! hahaha:D Trodde aldrig att man kunde köra vilse när man har räls att åka på men somliga lyckas tydligen:D Visst var väl lite synd om honom, men han gladde iaf en tösa från skogen:D haha.. (sitter och skrattar.. själv.. och högt.. framför datorn.. inte okej)

Skulle ju berätta om thomas och min helg så här kommer lite om vad vi hittade på...
Vi firade 2 år tillsammans i lördags (18:e)
Då vi är studenter har vi inte råd med så väldas mycket men då får man vara glad över att man har föräldrar=)
I bröllopspresent fick bl a ett presentkort på en mysig restaurang och två biljetter till en konsert av våra kära föräldrar..
Restaurangen är mongolisk vid namn Bamboo och ligger vid hamnen i närheten av brunnsparken.
Klart vi klädde upp oss lite extra för kvällen=) Vi firade ju ändå 2 år!!

    
 Redo för kvällen!!             Restaurangen va riktigt fint utsmyckad!!
                                             Bortsett från den hemska budda som prydde en av väggarna:P

Det var en jättemysig restaurang!
Vi beställde båda två buffén, som vi blivit rekommenderade om.
Först fick vi in en soppa (buljong med några purjolöksbitar, fläskbitar och glasnudlar i).
Thomas såg riktigt skeptisk ut när den kom. Tror han frågade 3 gånger om det verkligen var soppa. Han hade inte ätit på hela dagen så han va rätt hungrig, så buljong i en skål lockade kanske inte allt förmkt.
Men den var faktiskt god (tyckte jag iaf).
Sedan fick vi gå och plocka till oss alla möjliga slags wokgrönsaker, nudlar och kött - allt rått. och så gav vi tallrikarna till en kock så fick vi se på när dom stekte det på stora stekplattor, va rätt fräckt=)
Fanns också ett stort färgglatt salladsbord=)
Man fick ta om hur många gånger man ville, men det räckte gott och väl med en vända. Inte det att det inte var gott, men man blev sååå mätt!!
Till efterrätt var det glass och frukter. Blev bara frukter för min del men det va minst lika gott=)
(Glassen smakade billig eldoradoglass enligt thomas så gjorde inget)

      
Förrätt: buljongsoppa      Huvudrätt: wokat                Efterrätt: Frukter
 
Efter två timmars ätande och småpratande åkte vi hem.

Dag 2, vi vill ju va lite speciella så vi firade i två dagar;P
Vi fick ju också biljetter till Soweto gospel choir som skulle ha konsert i konserthuset. Biljetterna var förbokade och passade perfekt till denna helgen=)

  
Här är vi igen,                     Soweto gospel choir 
uppklädda för konsert=)

Konserten var riktigt bra! Det var riktig afrikans musik med kongastrummor och färger i massor!
Konserten började med att en man sjöng och kören svarade, efter ett tag kommer dom in från båda sidor av publiken. Alla var färgglatt klädda och hade riktigt bra röster.
Det påminde så om när jag var i afrika så klart jag var tvungen att fälla en tår..
Konserten höll på i två timmar med en rast mitt i.
Och klart dom körde klassikerna amazing grace och this little light of mine=)
Sångerna var riktigt fina, lugna blandadee med riktigt röjiga.
När sista låten var slut ville ingen gå hem. Det slutade med att dom körde 3 extranummer, händerna var helt bortdomnade efter=)
Konserten glömmer jag aldrig!! Den bästa någonsin=)

Så, nu har jag nog fått med det mesta=)
Ska snart iväg och ha körövning och måste gå igenom låtarna en sista gång innan...

Må så gott alla!!

Puss och Kraam

 


Kommentarer
Postat av: Eva Svensson

Hej!

Har nu läst din blogg. Det är roligt att se vad som händer i er vardag. Ser fram emot att få träffas.

Stor bamsekram från mamma.

2008-10-25 @ 18:05:10
Postat av: mamma

Madde, så roligt att läsa allt vad ni hittat på i hegen!!!! Ni är ett stiligt par!!Kul att ni gillade restaurangen,det gör vi!!



Grattis til att du är klar med tentan, (oavsett hur det går), det är skönt att den är gjord i alla fall!! Hoppas att du klarar ett G!

kram från svärmor

2008-10-25 @ 21:00:55
Postat av: Hanna

låååååång och braaaaaaa inlägg!! ja kanske ska ner till gbg på tisdag, ledig då?

2008-10-26 @ 15:12:33
Postat av: Elisabeth

Hej Madde! Nu uppdaterar du ltie bättre:) Ja o Mikael va också på bambu men han blev ltie sur för han bjöd och tyckte inte riktigt att han fick valuta för pengarna, ja tog ju en buffe men hämtade bara en gång, så då kompenserade han genom att äta tre portioner:) mådde ganska illa sen min älskling:) får ta o ses snart! lycka till me tentan, kram

2008-10-28 @ 22:38:19
URL: http://elisabethsimonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0