FlyttFlyttFlytt

Status: Sitter just nu på golvet i sovrummet på en halvt uppblåst madrass=)

Har inte haft någon tid över alls till att skriva...

Veckan har bara blåst förbi, med praktik 8.00-16.00. Har varit på Barn- och ungdomsmedicin tisdag, onsdag och MHV torsdag, fredag och jag trivs såå bra! Torsdag, fredag fick jag träffa en hel del gravida, men har inte haft någon egen patient än... det blir veckan som kommer.

I onsdags låg stackars älsklingen i magsjuka hela natten och dagen. Jag har varit livrädd att bli smittad men har klarat mig peppar, peppar. Både Thomas mamma, bror och brors flickvän har legat sjuka så är ju ett under att jag klarat mig (fortfarande peppar, peppar=)

Och nu då... all ledig tid torsdag-söndag har gått åt till att packa och fixa det sista i lägenheten, men det tar ju aldrig slut=/ Ikväll flyttar vi ut helt! Jag flyttar in hos Thomas syster Maria med familj och blir kvar där maj ut. Känns såå skönt att vara på ett ställe och inte flytta runt bland kompisar under praktiken. Detta har lugnat min stressade själ väldigt mycket, TACK Mclachlan! =)

Det som är kvar att göra nu med lägenheten är att torka ur skåp, dammsuga, torka lister och våttorka. Just nu (jag smet från jobbet) håller jag på med att rengöra ugn, frosta av frys och torka ur kyl. Sen är det lite plock kvar att packa ner. Om jag ska vara ärlig längtar jag massor till Borås, tror verkligen att jag kommer trivas där och det säger Thomas också! Det jag kommer sakna här vid denna lägenheten är närheten till skog och sjö. Och måbrakänslan man får när man tittar ut genom köksfönstret och ser alla träd blomma och massa barn springa runt barfota och leka vid lekplatsen... i Borås ser vi polisens innegård och och det är gator på båda sidor och vi har ingen innegård... Men tänkte att jag kanske kommer komma ut mer då (försöker tänka positivt på den fronten=) Tror detta kommer bli jättebra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0