Gravidupdate!

Imorgon går vi in i vecka 17!! Tiden går såå fort!

Illamåendet sitter fortfarande kvar. Det försvann innan inflammationen, men sedan jag var sjuk har jag haft det konstant. Men jag är van nu, visst känner jag av det men jag försöker att inte tänka så mycket på det. Är glad att jag inte är så förtjust i "onyttigt" längre. Har ingen direkt maträtt eller något livsmedel jag är extra galen i, har mer olika perioder. Ett tag åt jag kanelbullar så det stod härliga till, under några andra dagar var det Mc donalds- och Maxmat som gällde. Förra helgen åt jag några kilo morötter,  veckan som var har jag ätit sommarmat; honungsmelon, potatissallad och rökt kalkon. Och nu senaste är Sallad det som gått bäst, och det sistnämnda gillar vi! Hoppas det håller i sig ett bra tag framöver!

Ingen magbild denna gången, men den har vuxit en del. Fast ibland vet jag inte om det är bebismage eller IBSmage som syns... igårkväll var det båda delarna. På kvällarna blir bebismage svullen och ibland även IBSmage och då ser jag ju ut att vara i vecka 35+, plus att det gör otroligt ont, men jag ska inte klaga för har hört om andra gravida med IBS som har det sjukt mkt jobbigare än mig. Jag är glad att jag har fått må så bra som jag har gjort i magen. Kroppen ställer om sig när man blir gravid, och min IBSmage har lugnat ner sig och är absolut inte lika jobbig som innan jag blev gravid. Ibland (som igårkväll) kan den göra sig hörd (eller snarare synlig) och göra ordentligt ont, men eftersom det är så sällan gör det mig inte så mkt.

Lite bebisinfo...

Nu är lilla livet 108-116 mm lång mellan huvud och stjärt och väger ca 100g. Under veckan som kommer, kommer lilla livet gå upp hela 50g, 150g är mycket det, hela 3 jästpaket=)

Ögonbryn och ögonfransar har blivit längre, men ögonen är fortfarande slutna. Underhudsfettet börjar lagras som ger lilla livet värme och energi. Håret på huvudet växer mer och mer och alla fingrar och tår har fått naglar. Lilla lilla bebishjärtat pumpar runt ca 24 liter blod/dygn.

Och under veckan som kommer blir lilla livet mer medveten om ljud och kan reagera på dem=) Lilla livet kan även gäspa nu!!


Såhär ser det troligtvis ut i min mage (v 17)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0