Sommaren hittills

Har ju varit rätt ordentligt dålig på att uppdatera mig så här kommer en sammanfattning med lite smått och gott!

Tog ju då examen 1 juni vilket firades med släkt och vänner! så nu är jag legitimerad dietist=)

Har inte sökt något jobb nu i sommar då jag haft ett flertal blodtrycksfall under hela graviditeten som kan komma lite när som, så känns riskabelt att arbeta, och då framför allt som undersköterska som jag hade sökt som då det inte finns så mycket dietistjobb ute på marknaden. Vill gärna inte tuppa av när jag hjälper en äldre=/ Så hoppas på sjukersättning!

Därav är jag hemma hela sommaren... Sommarlov=)

De första två veckorna gick snabbt då Thomas hade semester. De veckorna bestod av - Borås djurpark, Käringön utanför Orust + Henån på Orust med krabbfiske, bröllop, föräldrarutbildningar, MVC besök, Ullared, Varberg, fix i lägenheten, promenader, besök hos Mikael och Frida i Arlid, sommarstugan i Dalsland med fix + fiske + jordgubbstårta.

Midsommar firade vi med min släkt nere i sommarstugan i Småland. Innan vi åkte hem hann vi med ett besök hos min kusin Emelie i Kalmar! På vägen hem stannade vi i Gislaved (där Thomas gick gymnasiet) och åt favoritpizzan på Ole Dole Doff! Vi körde även förbi Tranemo prästgård där Thomas bott i 12 år och vi hade turen att prästen var hemma så vi fick en rundtur i huset och Thomas fick berätta fina minnen och hur de bodde=)

Thomas började jobba ordentlligt förra onsdagen så nu är jag hemma själv. Vi har fortfarande saker att fixa med i lägenheten så har lite att göra, men får se vad jag ska hitta på när det är färdigt. Är rädd att jag snart börjar klättra på väggarna:P

Gravidupdate:
Som bilden i det tidigare inlägget visade så är jag ordentligt stor nu=) Det sparkar inte lite mycket nu, blir mest buffar för finns inte så mycket plats att röra sig på där inne. Jag vilar väldigt mycket nu, så skadar inte att inte jobba. Jag behöver sova mitt på dagen, annars orkar jag inte med kvällen. Foglossningen har blivit värre och vissa dagar har jag svårt att gå normalt. Både pga foglossningen men också för att det är rätt tungt nu. När jag vägde mig för två veckor sedan hade jag gått upp 8 kg, så skulle tro att jag ligger på +9 kg nu, vilket känns bra. Och en sak till... Illamåendet har äntligen släppt!! =)

Här kommer lite bilder från texten... alltid kul med kort=)
 
Legitimerad dietist!!


Den godaste jordgubbstårtan!! (ja, den är hemmagjord;)


Finaste Linn kom och hälsade på och hjälpte till med alla festligheter! Guld värd!

Borås djurpark






Käringön och Krabbfiske i Henån






~ Hanna & Gabriel ~


Kommentarer
Postat av: Maja

Åh, vad roligt!! Grattis till examen och lycka till med magen!

2011-07-07 @ 12:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0