Lilla Livet ♥

I början av september blir vi två tre! och det känns helt underbart!

Vi ska bli en liten familj!

Jag har inte fått må så bra de första tre månaderna. Konstant illamående och trötthet. Men det går att leva med när man vet vad som väntar=) Nu har som tur är illamåendet avtagit och är inte lika illa som innan, och jag orkar betydligt mer nu! Har gått upp sådär 4 kilo, vilket jag inte tycker är mycket med tanke på hur mycket jag ätit. På grund av illamåendet har jag ju ätit varje halvtimme. Men jag klagar inte, vill ju inte se ut som ett hus innan magen syns ju=)

På måndag går vi in i vecka 14! och det känns som att tiden springer iväg. Om bara en månad ska vi få se lilla livet på ultraljud vilket ska bli helt fantastiskt!

Lilla livet är ca 65-78 mm långt från huvud till stjärt. Halsen är färdigbildad och redan tillräckligt stark för att lilla livet ska kunna röra på huvudet. Lilla livet kan redan uppfatta ljud så Thomas sjunger skönsång och skalor för magen och det är så mysigt=) Att bara klappa på magen och veta att jag har ett litet liv där inne får mig att rysa av lycka i hela kroppen!

Detta är L Y C K A ! ! !  



vecka 12+5


Kommentarer
Postat av: Em

Åh, det är ju helt otroligt fantastiskt underbart! :D

Men hoppas bebisens mamma får bli frisk snart! Du verkar då inte ha det så lätt, din stackare. Tänker på dig gumman!! KRAM

2011-03-01 @ 13:36:29
URL: http://littlemisse.blogg.se/
Postat av: Victoria

Helt underbart Madde!

Dom små liven är verkligen livets mening och det finns inget härligare än mammalivet!

Hoppas du kryar på dig snart vännen!!!

Stor Kram från mig och Vilgot! :)

2011-03-02 @ 10:15:28
URL: http://storvilja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0