Prinsessan av Septembers sista inlägg.

Fredagen den 26:e Augusti 2011 på morgonen fick mitt älskade hjärta Madelene och vårt Lilla Liv i hennes mage flytta hem till himlen.

Madelene gick bort lugnt och i stillhet i vårt vardagsrum, som hon hade inrett så fint. Hon hade frid i sitt ansikte.

Vad vi tror så fick hon ett blodtrycksfall och svimmade. I samband med det fick hon syrebrist och hennes och det lilla livets hjärta stannade.

Då hon var själv hemma upptäckte vi vad som hänt på eftermiddagen. Då hade hon redan fått vandra med Jesus under några timmar.

Madelene var kärleken personifierad, hon älskade frimodigt och blev ibland besviken men slutade aldrig att älska.

Nu kommer en tid då Madde vill att vi tar hand om varandra, dela alla ljusa och glada minnen, älska varandra men oxå att vi gråter och är ledsna. Det var det viktigaste i Maddes liv; att få älska och få ge kärlek till alla runt omkring sig. Detta gjorde hon inte minst genom sin sång.

Jag är så tacksam för Madelene och gläds åt den dagen vi får mötas igen!

Ta hand om varandra!

// Thomas Simonsson m. familjer

Ps. Denna länken går till en video där Madde sjunger för oss, om Prinsessan av September:

http://www.youtube.com/watch?v=4qbY4thcStw
http://prinsessanavseptember.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Maria Casselö, OP03a

Du är saknad Madelene <3

2011-08-29 @ 13:03:40
Postat av: Maline

Madde, du är väldigt saknad. Kommer aldrig glömma dig! <3

2011-08-29 @ 13:50:53
URL: http://malinetussan.blogspot.com
Postat av: svärmor

Så saknade och så älskade

2011-08-29 @ 15:08:03
Postat av: Annica

Saknaden är stor efter dig Madde!!! Vila i Frid! <3

2011-08-29 @ 16:34:11
URL: http://annicaacinna.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Jag kommer aldrig glömma ditt leende, din fina sångröst och din utstrålning... Vila i frid Madelene! <3<3<3

2011-08-29 @ 18:06:26
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vila i frid Madelene!

2011-08-30 @ 09:25:11
Postat av: Johanna

Men herregud! Detta är nått av de hemskaste jag läst.... Att sånt bara kan hända.. Otroligt.



Vila i frid. Tankar till familjen.

2011-08-30 @ 09:46:40
URL: http://joohannasmode.blogg.se/
Postat av: Linnea

En ängel flög förbi,

Mot himmelen så fri

Men hon lämnade sitt leende

på vår jord

Som en sol som värmer oss

Och som himmels stjärnebloss

Så vi kan betrakta livets

skeende - med en tro:

Kärleken är

2011-08-30 @ 16:30:46
Postat av: Anna

Obeskrivligt. Livet är så orättvist ibland. Tårarna vill inte sluta rinna. Mina tankar går till dina nära och kära. Vad är Guds mening med en sådan här sak?

Vila i frid.

2011-08-31 @ 22:27:34
Postat av: Molly

Finaste Prinsessan av September... Du är så så saknad... <3

2011-08-31 @ 23:01:10
Postat av: Anonym

Kära Madelene.. Jag kände dig inte, men herregud vad detta berör mig.

Jag vet att du och det lilla livet vakar över Thomas.

Till Thomas.. Va stark, du är så älskad. Och en dag får du möta dem igen. Bara inte riktigt just nu. Lev och försök lära andra det du vet. Ta denna tragiska tragedi till din lärdom.

Du är en av de starkaste människor jag vet!!

Varma Kramar från mig

2011-09-02 @ 01:06:27
Postat av: Linnea

Älskade Madelene. Du betydde mkt för mig. Du var bara inte en syssling för mig. Du är och kommer ALLTID vara min förebild, död eller levande. Jag hoppas att Gud är tacksam för en person som du<33 Du och din underbara sång. Jag såg alltid fram emot att få träffa dig<3 Jag vet att jag kommer få träffa dig och Line en dag men tills dess:Jag älskar dig och kommer sakna dig jättemycket! Gråter tårar varje dag..<3/Syssling Linnea:´(

2011-09-08 @ 15:03:43
Postat av: Molly

Fortfarande finner jag inga ord, fortfarande slår det mig hårt i bröstet att du inte längre finns bland oss. Det är svårt att föreställa sig världen utan dig, men den kärleken som du spred till oss alla kommer alltid leva vidare. På så vis lever även du vidare, inuti oss alla.

Du är så innerligt saknad av så många, finaste Madde.

Jag vet du vandrar tryggt med Line i din varma famn, bara tiden kommer utvisa när du får återförenas med alla du älskar och alla som älskar dig.

Vi kommer ses igen, det vet jag.

Du är älskad och saknad <3

2011-09-23 @ 22:12:17
Postat av: Malin

jag blir tom på ord för antagligen första gången i mitt liv..... Detta berörde mig nåt otroligt. Var stark! Vila i frid Madelene och Line

2012-01-25 @ 22:13:36
URL: http://mollamalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0