Lägenhetsfix

I söndagskväll kom mamma och pappa hit och stannade tills idag! Blev två dagar längre än vad som var tänkt! =) Vi har fixat massor i lägenheten! Tapetserat, bakat, spikat upp väggar hyllor och tavlor... Fick mycket gjort med andra ord=)

Medans killarna fixade med snickeriet och tapetseringen bakade mamma och jag massor av bröd och kakor som vi frös in så vi har då bebisen kommit. Utan mamma hade jag nog inte orkat, men hon peppar bra=) jag fick även en ny frisyr av mamma=)

Här kommer bilder på det Thomas och pappa gjorde...


Fiiina väggen i vardagsrummet med tapet från Mimou! Den träfärgade expeditbokhyllan 4x4 fack ska vi byta ut mot en vit likadan fast med 2x4 fack som vi ska ha stående mot den tapetserade väggen. I hörnet ska det senare bli en liten babyhörna! Kommer lägga upp bilder på det när det är klart!


I sovrummet har vi fått en vägg! Bakom är ett fönster ut mot det lilla uterummet som vi ändå aldrig hade persiennerna uppe på. Pappa hade snickrat ihop väggen hemma och målat den i matt vit färg. Blev precis som vi hade tänkt=) Drivvedshyllorna som jag och Thomas hittade i Göteborgs hamn passar perfekt, likaså min gren som vi tidigare haft liggandes på gardinstången. Och så fick vi äntligen upp vårat vigselbevis! Vi är såå nöjda!

Ikeabyrån har vi köpt på blocket och är bebisens klädbyrå=)


Vi har det rätt trångt framför sängen så har inte riktigt vetat vad vi ska ha där. Helst hade jag velat ha Ikea Hemnes apotekarbyrå, men den var alldeles för djup... så fick vi tag på denna fina hyllan! Inredningen ska bytas ut, har mest ställt dit saker bara för att fylla ut. Ovanför hyllan ska vi ha en vit tavellist där bland annat tavlan på Thomas och mig ska stå på... kommer lägga ut fler bilder när det är helt färdigt!




Förutom allt fix i lägenheten hann vi även med annat. På Tisdagen åkte vi till Torpa stenhus och fikade! Efter det tog vi en tripp till Tranemo och visade mamma och pappa Thomas barndomshem!


Torpa stenhus


Tjockisen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0