Ultraljud

I måndags 4/4 var vi på ultraljud!

Det var det absolut häftigaste jag varit med om! Så otroligt fantastiskt att få se ett litet liv röra på sig i min mage!

Vi var inte så förberedda på att få se något så tydligt, så snabbt. Direkt kom lilla livet fram. Vi fällde tårar båda två, det var så fantastiskt! Där var h*n, mitt framför ögonen på oss och var så otroligt vacker!

Lilla livet kunde inte ligga stilla en sekund, en sprallig liten krabbat=) Barnmorskan hade svårt att göra det hon skulle så det tog lite längre tid, men då fick vi ju se lilla livet längre och det hade vi ingenting emot=)

Det var häftigt att se när h*n sparkade med benen och viftade med armarna. Och att se allt så tydligt! Hon gjorde  en förstoring på skärmen när hon tittade på hjärtat och man såg allt så fint - hjärtväggen, kammare och förmak och så hur lilla lilla hjärtat slog förfullt! Vid ett tillfälle undrade vi vad h*n gjorde. Då förklarade bm att h*n försöker suga på tummen men att det är lite svårt, många saker som ska passa ihop=) först ska munnen öppnas, sen ska tummen upp till munnen och sen ska ju tummen in i munnen, såå sött=) Där låg lilla livet och sög på tummen, i min mage... vi har nog fortfarande inte riktigt fattat att detta händer i min mage. Men nu när vi har en bild på lilla livet och sett det på riktigt har vi börjat prata mycket mer med magen och pussar och klappar förfullt! Förutom bilden nedan fick vi med oss tre bilder till, men har inte lagt in dem än, får se om jag gör det. Denna är den tydligaste (fotat på fotot). De andra tre korten: ett där lilla livet ligger rakt, med armen längs med sidan, magen utspänd och hakan tryckt mot bröstet, ser så roligt ut^^, ett där lilla livet har armarna i luften och så ett där man ser ryggraden väldigt tydligt.

Allt såg så bra ut så. Allt var u.a! och vi ville inte veta om lilla livet är en flicka eller pojke. och som ni ser är det en liten krabbat, tvillingar tar vi nästa gång;) Känns ändå rätt bra att det bara är en liten bäbis, iaf som förstabarn!

Vi blev framflyttade en dag. Så nu är BF den 3 september! Thomas och jag hade först räknat på 5:e september, vår BM sa 4:e och nu då 3:e september, hellre tidigare än senare! 

Vår finaste lilla älskling


Kommentarer
Postat av: martina

åh så fantastiskt=) så glad för er skull! kan inte tänka mig vilken känsla de måste va! Många kramar

2011-04-06 @ 18:34:43
Postat av: Berit

Fina fina lilla barnbarn!! Farmor och farfar längtar efter dig!

2011-04-06 @ 20:09:31
Postat av: niklas o carro



åh så härligt! förstår att det måste varit helt fantastiskt!



kramar från oss

2011-04-07 @ 10:57:15
Postat av: Jennifer

Åh lilla söta bebis!!!

Jag längtar tills jag får hålla, pussa och lukta på dig!!!

Du är efterlängtad...

Tant-Jennifer ska pussa jätte mycket på dig, jag kan passa dig när som helst när mamma och pappa ska iväg!

2011-04-07 @ 12:31:09
URL: http://jenniferschnellbacher.blogg.se/
Postat av: Maja

åh, vad mysigt!!!!

grymt häftigt att höra, kul att du berättar!

2011-04-10 @ 20:49:59
URL: http://majalidbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0