Gekås in my heart

Ååh, vi var ju i Ullared i onsdags och hela jag hoppade av lycka när vi körde kundvagnen mot entrén till gekås!! (allvarligt så skuttade jag fram. Tror Thomas skämdes en aaaning) men gekås är paradiset för en shoppgalen gravid fru Simonsson!

Det är alltid lika kul att åka dit, för man vet aldrig vad man till slut kommer hem med;P

Vi har lärt oss att gå till damavdelningen allra först, då det inte är lika mkt folk på morgonen. Framåt 11, 12 så blir det bara längre och längre köer till omklädningsrummen och kundvagnar står överallt.

Som vanligt sätter sig Thomas i caféet medans jag springer runt och letar kläder, men denna gången förklarade jag för Thomas att det inte skulle ta lite lång tid som vanligt då jag bara skulle titta bland mammakläderna, men...

Dagens mode är ju då så pass bra att även gravida kan handla på vanliga avdelningen, så tog lika lång tid som vanligt... stackars Thomas, jag hade så sjukt dåligt samvete när jag kom tillbaka till vagnen med en hööög av kläder som skulle provas. Och det värsta var att han inte ens hade fått något kaffe då dom gjort caféet till självbetjäning med automater och älsklingen hade inga lösa pengar på sig. Så på elektronikavdelningen gick vi ett bra tag för att stilla mitt samvete=)

På ett sätt var det nog bra, för Thomas del, att jag är gravid då jag inte orkade gå lika länge som andra gånger, fötterna värkte och magen spände, så vi åkte hem skapligt tidigt. Men vi fick med oss massa massa fina grejer=)

|två koftor - svart, turkos|korta leggins|svart kjol|

|svart underkjol|bh|amningsbh|tröjförlängare|strumpor|

|tre tunikor - svart, rosa, turkos|två brottarlinnen - svart, rosa|

|randig trekvartströja|långklänning till sommarens bröllop|

...och inte ett plagg över 140kr, det ni;)

och till lilla livet i magen...
(ville inte plocka upp det ur förpackningarna tyvärr)

|två pyjamasar - en med björnar och en med lamm|
|två bodys - en med björnar och en vit|
|ett par byxor med björnar|
|en kofta med björnar på fickan och i luvan|
|och så söta små vita sockar|

|vi hittade också en hel del fint till Thomas|en massa badrumsartiklar som schampo, balsam med mera|och så en hel del mat|

faktiskt så blev det inget onödigt utöver inköpslistan, mer än kakburken som inte var inräknad, och det är duktigt för att vara mig=)


Kommentarer
Postat av: Maria Mclachlan

fina saker! klänningen kostade dock över 140 kr- ja köpte nämligen en likadan att ha på gabriels bröllop ;) men jag tar en annan!

2011-04-02 @ 14:16:51
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Madelene

Tack! För mig kostade den 139 för att vara exakt! Kanske hann höja priset till igår:P Jag kanske hinner hitta en annan jag med... är nämligen liite fundersam på om jag tog en för liten storlek, kommer va rätt fet när bröllopen väl äger rum:P

2011-04-02 @ 16:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0