"Sleep talk"

Thomas har laddat hem en app som spelar in vad man säger på natten. Jag har alltid varit rätt duktig på att prata även nattetid och jag har alltid undrat vad jag säger på natten. Och äntligen får vi reda på det...En kul grej är att jag och Thomas har konversationer i sömnen, eller jag pratar och Thomas "mmar" eller svarar ja eller nej.

Vi har spelat in de senaste tre nätterna, och här kommer bara några av alla osammanhängande grejer jag sagt. Thomas säger också lite men hans låter rätt vettiga. Man hör vad han jobbar med och vad jag sysslar med. Pengar vs kost:P
 



Första natten

T - mm
M - Du, ser du
T - mm
M - allvarligt ser du
T - Jaa
M - ser du vakten kommer mot oss

M - "Vilket skåp ska jag ha då?"

M - "Med alla mina tänder" - högt och tydligt och med en mycket förvånad röst... låter riktigt kul:P



Andra natten

T - det borde jag få pengar för!

M - "Ta det fram längre till, ända till hörnet där, precis precis precis precis i hörnet där men som försvinner när jag kommer fram till er, det är det jag vill ha, men jag kommer aldrig dit för det försvinner hela tiden, vad gör man då dá?" - blandning av småländska och göteborgska, låter verkligen inte klokt.

M - "Bullfrö, du slår i huvudet om du får höra det nu bara, det kommer inte höras blablabla, man kan spinna vidare eller så eller ännu mer, men det värsta är om pappa får veta sen att han liksom typ.."
 
M - OJ, vilken månad!!



Tredje natten


M - Vad är det där för gubbe nu rá, Har dom bytt gubbe nu?
T - Va?
M - Har dom bytt gubbe nu där?
T - Mm

M - "Hur mycket ska man säga och vart ska man köra?"

M - Ut, Eller?
T - varför är Thomas så kall?
M - Va?
T - Det är ryggen jag är orolig för.
M - men är det att du vill gå ut eller vill du gå ut? Jaha

M - "Bi-stavar, de sover i ost-stolpar, det är..." - hade mycket förtvivlan i rösten som om någon inte fattade vad jag sa... jag fattade inte så mycket av det heller faktiskt:P

M - "Men vad gör du nu, renoverar du någonting i det här huset?"

M - "Det ser ut som att du har utslag över hela ansiktet!"

T - Va?
M - Men vänta, mätt av dom, om du är helt helt helt helt helt helt hundra ärlig, om du är ärlig med helt helt helt helt helt helt ditt hjärta, asså jag menar för andra i, på, veteri, veterinären, kungen. - Med väldig betoning på "h" i helt.

M - "Vad är det för smaker?"

M - "Men Thomas asså, tomater är redan... det ser ut som dom viskar där, hihihi" 

M - "Men Titta ut genom fönstret bara, AAAh, Fyy va störande" - jag var verkligen rasande.

M - "Någon gick förbi oss hemma i tolv timmar. Kanske du?"

M - "nanananananana nanananananana" - en melodi jag nynnar ibland när jag dummar mig, kul att jag nynnar den i sömnen med:P

Lite läskigt att jag ibland ligger och hmmar eller nynnar på en melodi eller något enformigt...



Kommentarer
Postat av: Johanna&Tobbe

HAHAHAHA

2010-09-26 @ 20:34:42
Postat av: Elisabeth

Haha:-) söta ni är! Vet inte om jag vågar ladda ner den appen:-)

2010-09-26 @ 21:22:24
URL: http://elisabethsimonsson.blogg.se/
Postat av: Linnea (Onoff)

Hahhah.. det det var ju verkligen hur kul som helst! Fast för oss skulle det behövas en kamera, för rätt som det är kanj ag vakna av att Fredrik hänger över mig och bara stirrar (riktigt otäkt faktiskt =) ahhahaha... mer Sleeep Talk =)

2010-10-27 @ 22:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0