Böcker och te hela helgen

Tag sen nu... men har inte hänt så mycket nytt...

Har varit sjuk sen förra inlägget... först ont i halsen och i måndags efter Ullared så blev jag förkyld. Men det var det värt för en dag på ullared med Josefin=) Handlade en hel del, men faktiskt inget onödigt... En vinterjacka, termobyxor, kläder till mig och thomas, några spel, en heel del hud/hårvårdsprodukter, lite nya pennor och block till skolan och ett par vinterstövlar. Ska snart dit igen=D

Håller även på att läsa förfullt. Just nu har vi kursena psykologi samt samtalsmetodik och då är det många böcker vi ska läsa. Igår läste jag klart "Svåra samtal" och nu är jag snart klar med "Patientkommunikation i praktiken". Riktit bra böcker, ffa svåra samtal!

På torsdag ska jag ha min första riktiga patient... spännande, nervöst, lite häftigt=) Ska in till vårdcentralen imon för att läsa igenom remissen och journalanteckningar så jag kan förbereda mig lite. Vet iaf att jag kommer få ett nybesök med en överviktig person.

Nästa inlägg kommer bli mycket roligare... tycker jag iaf=D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0