~ Bröllopsresan ~

På lördagen 21 augusti åkte Thomas och jag på vår sena bröllopsresa till Santorini, Grekland... bättre sent än aldrig=)


Utsikt från vår balkong


Hotellets poolområde




Upp till toppen gick vi... vi tittade också in i den lilla kyrkan som var insprängd i berget (vita fläcken på fotot).
Högst upp på toppen låg Antika Thira, ett helt samhälle från romartiden.





När vi kommit ner på andra sidan berget åt vi en god välförtjänt middag -
Greek plate, flera små grekiska traditionella rätter!

Vi hyrde 4-hjuling som vi åkte runt på. Från norr till söder tog det ca 1 - 1,5 timme.

 





Något som vi ofta åt antingen som mellanmål på dagen eller som lite kvällsmat var toast och grekisk yoghurt med honung. Oftast serverades toasten tillsammans med pommes...


Solnedgången i Oia, Santorinis norra udde, på vår bröllopsdag!


 


Red beach

Vulkanlandskapet på den aktiva vulkanen Nea Kameni.



På sista bilden simmar vi in till varma källor som låg mellan den aktiva vulkanen och den gamla vulkantoppen

På torsdagen tog Thomas med mig ut på dykning för att fira bröllopsdagen=) Det var lite småläskigt för vi fick inte testa i bassäng innan. Vi fick se en introvideo och så berättade guiderna lite om hur vi skulle göra, och inte göra... Jag fick lite panik när jag blev ikastad i vattnet med hela utrustningen. Men det gick bättre sen. Som djupast var vi nere på 11 meters djup och vi fick se många söta små fiskar och ett helt fantastikt landskap! Det var rätt häftigt, men jag vet inte om jag kommer göra om det=)




Helt fantastiska dagar tillsammans med Älsklingen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0