Älgarna spelar kubb med hunden

Har haft en helt underbar helg på landet! SMHI sa att det skulle regna hela helgen men synd för dom att dom hade fel för det var SOL hela helgen=D

Vi åkte i fredags efter att Thomas slutat jobbet och så var vi inte framme förrän 23.00 så fort i säng efter en kvällsmacka.

På lördagen gick vi upp tidigt, eller rättare sagt jag gick upp tidigt och väckte Thomas och mamma, och så åt vi en good frukost på soldäcket! Sen jobbade vi i trädgården, för man får ju finare bränna om man rör sig i solen än bara ligger och jäser och så fick vi massor gjort också! På eftermiddagen kom lillebror Niklas med sin Carola och så Felix, en helgo vovve! Vi hann spela några omgångar kubb innan pappa kom hem, lagom till årets första grillning!


 
På söndagen var det en provpredikan i min församling. Vi ska ha en ny pastor som nu var på besök. Efter kyrkan var det middag hos oss med pastorsparet, dubbelmarinerad fläskfile med mammas goda potatissallad... Till efterrätt blev det fruktfat och choklad. Sen åkte jag och Thomas till Monica, Jörgen och underbara lilla Irma! Hon är såå söt och hon har blivit så stor! Gulligt värre=)

På kvällen åkte vi på safari?! Thomas har aldrig sett vildsvin så vi tog en tur där dom brukar vara och så hoppades vi på att få se lite älgar också, som vi också gjorde! Två fjolårskalvar, råddjur, hjortar, tranor, harar och en hel flock med vildsvin!





På måndagen tvättade och städade vi bilen... Vi tog en tripp till Falerumshuset där jag hittade ett par sandaler och på kvällen spelade vi alfapet!

På tisdagen så jobbade både mamma och pappa så Thomas och jag tog en lugn start med sovmorgon, frukost på altanen och en härlig skogspromenad. Sedan åkte vi till Jönköping och hälsade på min storebror Tobias och hans Johanna i deras nya fina lägenhet... på kvällen åkte vi tillbaka till göteborg igen.

Lite naturbilder...








Kommentarer
Postat av: Linnea

Visst är det härligt att åka hem ut i naturen och se det där alla här tycker är "exotiskt" men egentligen bara vardag för oss =) Jag åkte hem sist och kollade efter björn, och visst fick vi se en =) Det verkar ha blivit jättebra, håret.. det blir lixom lite mer liv om man klipper upp det lite mer, jag ska snart göra samma, men behålla längden =) Måste ses snart! Jag försöker få tid för en prommenad så fort jag kan, men du bör väl få sommarlov snart hoppas jag! Kram / Linnéa (onoff)

2010-05-29 @ 11:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0