Ett tärningskast

Har haft två plågsamma magmornar i rad nu och har inte den blekaste aning om varför... men det är ju snart sommarlov så jag orkar inte bry mig=) Idag har vi haft diabetes hela klassen! Vi har fått känna på lite hur krångligt?! det kan vara att ha typ 1 diabetes. Vi har fått räkna kolhydrater och fått uppskatta hur hög insulindos som man bör ta till måltiden. Vi har även vid 4 olika tillfällen under dagen slagit tärning om vad för blodsocker vi haft just då:P Jag fick svåra känningar efter lunch som gjorde att jag skulle smälla i mig 5 glukostabletter för att få upp mitt blodsocker, men blev ett stort glas saft istället:P Som tur är har jag haft normalt blodsocker em/kväll!

Nu ska vi sova för ska upp och ha min sista skoldag imorgon förmiddag, sen är det bara tentan kvar på fredag eftermiddag och sen är det leeedigt som gäller!!

Sov så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0