Fredagens

Varför jag inte bloggat på några dagar är för att mitt liv inte är det minsta intressant just nu...
Plugg konstant fram till dugga på onsdag och tenta på fredag...

Dagarna denna veckan har börjat med 3 timmars föreläsning, sen lunch och sen plugg i skolan fram till 16 då jag åkt hem och fortsatt plugga fram till 20, kul kul.

I onsdags pluggade jag inget när jag kom hem utan mötte upp Thomas på hemvägen och så åkte vi ut till willys vid gamlestan och STORhandlade!! =) Först en sväng in till Ö&B och handlade hudvårdsprodukter och så hade dom mina underbaraste kollegieblock (Lila/Svart/Grönt) dagen till ära. Sen in till Willys. Sjukt mycket bättre än willys hemma där vi brukar handla. Detta var en gigantisk willysbutik med världens underbaraste frukt&gröntavdelning (dietistnoja;) Ska nog börja med storhandlingar 2-3ggr/månad. Känns som att man har bättre koll då!

Idag blir det plugg på hemmaplan och jag hoppas så att jag håller mig diciplinerad. Har tänkt att skriva upp alla sjukdomar med definition/symptom/behandling så blir det lättare att plugga sen. Känns inte så motiverande att sitta och läsa sida upp och sida ner i läkemedelsboken när det är så sjukt mycket som vi Inte behöver kunna, som exempelvis olika namn på läkemedel, vad man ska ge för doser bla.bla.bla... Tror detta blir bästa sättet, har gjort så innan så ska nog funka nu med=)

Nu måste jag fortsätta skrivandet... har skrivit och GERD och andra tarmsjukdomar och är just nu på funktionell dyspepsi! Rätt intressant faktiskt=)



psst..! har pratat med min snälla läkare idag också... har fått tid på gastroskopin på tisdag kl 13 (känns inte bra så nära inpå tentan men kände att jag måste ta den tiden). Sen ska dom ta nya blodprover för att se så att allt ff är okej (blir tredje gången på 2 månader). Sen ska jag få en ny remiss till östra där dom ska röntga lever och galla... Känns som att detta aldrig tar slut. Men men, är glad att dom gör något åt det, för kan snart inte äta någonting utan att få kramper i magen så jag knappt kan stå... Har skippat banan (enda frukt jag känt jag klarat av, men på föreläsningen om IBS sa föreläsaren att det inte är så bra med banan så får väl skippa min favorit ett tag=( Vetebröd försöker jag inte heller äta så mycket av eftersom att dom ska utreda om det är Celiaki jag har. Så på förmiddagarna blir mellanmålet knäckebröd. Jummie;/

På dagens lunchmeny (och på alla andra dagar denna veckan) står potatismos (räddaren i nöden) med fisk eller kyckling, det tål min mage nästan iaf. En annan räddare i nöden är mariekex!! Fick alltid det när man hade magsjuka eller magont när man var liten och känner att det är snällt för magen nu också, och det är ju gott också=) Förhoppningsvis får jag komma till IBS-skolan snart med. Läkaren säger att jag har alla tänkbara symptom för IBS men att han ändå inte kan säga att det är just det. Man blir lite smått frustrerad när ens läkare inte heller vet vad det är. Men får köra på IBSkost och se om det hjälper annars vet jag inte vad. Är tacksam att jag har en så förstående läkare iaf, tydligen rätt ovanligt i dag.

Ska inte hänga läpp och absolut inte gnälla så mycket, finns personer som har det betydligt jobbigare än mig! Försöker tänka positivt, man mår faktiskt bättre då!


Det här blir en underbar dag! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0