blaaa

för dålig på uppdatering...

hinner ju inte med tiden liksom=)

Vi har ju börjat med en ny kurs nu (i måndags). Klinisk Nutrition 1 - delkurs "mat och näring inom hälso- och sjukvård samt äldreomsorg". Tycker ämnet är riktigt intressant, men det roliga trycks bort av tråkiga och omotiverande föreläsare=/ Har bara gått tre dagar iofs så får hoppas det blir bättre. Idag har vi haft föreläsningar på förmiddagen och på eftermiddagen var vi ute på sjukhus och gjorde en MNA-bedömning (tog reda på äldres näringstillstånd). Så har inte varit en lika seg dag som de två tidigare denna veckan. Fick även sluta två timmar tidigare än vad som stod på schemat, vilket var ett stort plus=) 

I helgen som var så var jag ju hemma på landet! Alltid lika härligt och underbart och avkopplande och uppladdande. På fredagen när jag kom hem till mamma och pappa blev det först avokado med räkröra och te och så semla till efterrätt. mumma=) På lördagen tog jag igen en heeel del prattid med underbara mamma och så åt vi dillkött som jag hade beställt (sist vi åt det hemma var när vi var små och fick kött från bonden, tider det=) På eftermiddagen så åkte jag bort till Monica Jörgen och lilla söta Irma! Hmm... farligt att träffa barn, man blir så sjuukt sugen på att skaffa egna ju^^ Men plugget måste bli klart först (tyvärr). Blev en härlig promenad först och sen fick jag bada gullungen och gosa med henne riktigt mycket=) På söndagen var det barnvälsignelse för tösen och jag fick äran att sjunga.. "Himlen måste sakna en ängel".





Det var ju Alla Hjärtans Dag i söndags också så fick geléhjärtan av mamma och pappa i fredags som vi gottade på i helgen och på söndagen åt mamma och jag lax med sås och pressad potatis till middag och så chokladkladdkaka till efterrätt;) När jag kom hem till älsklingen hade han överraskat med att storstäda hela lägenheten (till och med med våttorkat=) och så hade han bakat dom godaste bröden *stolt fru* =)

Nu ska jag mysa framför tv:n med min underbara älskling!


Kommentarer
Postat av: Thomas

Du lagar lite godare bröd:)

Älskar dig!

2010-02-22 @ 07:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0