Inredning

Håller på att styla vår vägg ovanför sängen...


Ser rätt tomt ut, men snart är den full med fina tavlor med härliga motiv=)

har lite exempel på hur jag har tänkt...


Den här formen på det hela liknar lite det jag har tänkt men vill ha lite tätare mellan tavlorna och så är det andra ramar jag har tänkt, blir troligtvis från serien ribba från ikea...

ska ha med dessa tre också

En rund spegel från rusta, en fin tavelram från ikea och väggordet "Lycka" som vi fick av Johannes och Jennifer i julklapp! Väggfärgen ser rätt dyster ut på bilden med vår vägg men den är mer lik denna, ljust, ljust beige.

Tror det kan bli riktigt snyggt=)

 


Detaljer

Vid min sida av sängen har jag denna fina väggdekoration spegel/ljusbärare


Inhandlad på loppis


med en fin rosmålning



Vi har turen att bo där folk ställer ut möbler dom inte vill ha i korridorerna.
Vid månadsskiften så är det många som flyttar så vi har fyndat ett soffbord, ett matbord och en tvbänk.

Före

En ekfärgad tvbänk från ikea

Efter

en vit fin tvbänk... som gjorde stooor skillnad=)
Trodde inte en vit tvbänk skulle passa till den vita väggen och vårt mörka soffbord, men det blev jättefint!

och så soffbordet...

före

Ett 40-tals bord från en släktning som vi gjort om till soffbord

Efter


vet inte riktigt om jag gillar detta mer än det första, men Thomas gillade detta mer så vi har det ett tag så jag får känna in lite=)

Matbordet liknar soffbordet lite... det är högre och istället för en rektangulär fot så är det en stor kula. Det är även mörkare trä på matbordet, men troligtvis kommer vi måla om det till vit, lite med shabby chicstil. Matbordet får vi förvara hos mina föräldrar tills vi flyttar till större och får plats med det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0