Lediga fredag

Har precis avnjutigt ett oerhögt god frukost utan kolhydrater.. =/ Fil med keso i och på det pumpafrön, linfrön, solrosfrön, kokos och kanel.

Började ju med LCHF (LowCarbHighFat) i onsdags. Så jag har hållt på i två dagar och jag har två dagar kvar. Hade abstinens redan innan frukosten första dagen... var så sjuuukt sugen på frukt och bär men då jag bara får äta 30g kolhydrater/dag så finns det inte utrymme för saftiga frukter och söta bär=( Tänk er 4 dagar utan frukt och minimalt med grönsaker... det är fruktansvärt! Middagarna är inte så svåra, har ätit halluomiost och aubergine gratinerade i ugn med kalkonkött och tomater två dagar i rad vilket jag tycker är gott vanligtvis. Var extrapris på varmrökt lax så det har jag ätit på kvällarna med créme fraiche, dill och ägg eller med en röra på savojkål/champinjoner/rödlök/grädde. Det svåra är mellanmålen... om ens avokados inte är mogna finns det inte så mycket mer fantasi kvar... Hoppas bara dom är mogna i morgonkväll för då hade jag tänkt att vi skulle äta avokado med skagenröra och rostatbröd till (jag får hoppa brödet). Längtar till på söndag då jag får äta hur mycket kolhydratrika livsmedel jag vill=)

Vid kl 16 i em ska vi ses hemma hos Ida sen ska vi gå och se kortegen kl 18 och grilla efter om det inte regnar, om det skulle regna blir vi inne och spelar spel och beställer mat istället. Blir mysigt vilket som! 

Nu snart blir det ett pass på crosstrainern och sen lite plugg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0