Sthlm

Måste först och främst rätta till mitt tidigare blogginlägg... I fredags fick jag nämligen veta att det inte är någon skillnad i GI mellan fullkornsprodukter och vanliga... utan det är partikellstorleken som spelar roll. Det är alltså bättre att äta fullkornsbröd med hela korn (mer än 30%) än fullkornsbröd som är helmalet (ex. lingongrova) men det är ingen skillnad mellan vanlig pasta och fullkornspasta... om man inte ser till fiberinnehållet.




Har haft en underbar helg i underbara Stockholm med underbara människor...

På fredagen när vi kom fram så åkte Thomas och gänget till abrahambergskyrkan i bromma för att repa. Jag hoppade av vid rådmansgatan för att möta upp Sofian=) Min underbaring till kusin!! Vi hälsade först på Caroline, Sofias mamma, min ingifta moster=) som jobbar på studioB3. Efter det gick vi till drottninggatan och åt sushi på sushi=P Efter lite shopping åkte vi till abrahamberg för att lyssna på GNO när dom spelar.





På kvällen åkte vi hem till mormor o morfar i solna där vi har bott hela helgen!

På lördagen gick vi först ner till solna centrum och shoppade lite, sen åkte vi till naturhistoriska riksmuseet och kollade på lite utställningar och vid 13.00 såg vi "Sea monsters 3D" på Cosmonova!

 
Det var dom fulaste 3Dglasögonen jag någonsin har sett... Det var brett mellan ögonen och dom va breda som jag vet inte vad... gjorda för en jätte? eller för folk med akromegali? Konstigt var det iaf... men filmen var bra! Handlade om dinosauriernas tid - under vatten, lite småhäftigt! En korv hann vi få ner under museébesöket... två korv med bröd och en liten fästis för 56 spänn?!, inte okej för en smålänning som mig, men äta bör man annars... 



På kvällen tog vi en promenad med Tobias och Johanna nere vid vattnet hos mormor och morfar... vi grattade Tobias som fyllde 24 i går på söndagen... Vi åt tårta och varm smörgåstårta... Vi spelade Racko... Vi kollade på körslaget. En mysig em/kväll helt enkelt! 



På söndagfm var det spelning igen för GNO och en lugn em hos mormor och morfar innan vi åkte hem till Göteborg igen. Men det var krångel med tåget... Först fick vi byta perrong från 12 till 18. Sen blev vi sittande på tåget en timme för det var något fel med loket. När det väl var fixat var vi tvugna att vänta på att få åka ut på något spår... och istället för att åka den vanliga vägen så fick vi åka över Västerås... Detta resulterade i att istället för att vara framme 20.22 i Göteborg så var vi framme 22.22... INTE okej. hrm>/

Förutom tågresan hem så har det varit en härlig helg i stora staden=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0