En underbar födelsedag (+fredag)!!

På morgonen i torsdags kom Thomas insjungandes med en bricka i handen, med paket och juice och lite kex!! Jag har ju redan fått min present, en systemkamera från Thomas och min familj, men fick ändå ett paket=) Det var ett spel till vårat Wii. Ett "active" spel, där man kan träna och som tydligen ger ordentlig träning. Fanns boxning, workoutpass med mera, med mera!! Sen blev det upp och äta frukost och åka iväg till skolan.

På schema stod det att vi slutade 15.45 men föreläsningen som vi hade var klar redan vid 14.00. Men när jag ringde till Thomas så fick jag inte komma hem förrän vid 16.00 hur eller hur så Josefin och jag tog en promenad in till stan och sen så blev det ett långt telefonsamtal med Madeleine! När jag kom hem så stod Thomas och lagade mat i köket. Och så sa han att han hade en till födelsedagspresent till mig som låg under min kudde i sovrummet, så jag gick dit. Och när jag var framme vid sängen hör jag ett "Hej!" och när jag vänder mig om står mamma bakom dörren!!! Snacka om överraskning!! Jag skrek och jag grät och var helt till mig=P Det var så så kul=) Och jag var så så glad att mamma var där, bara pappa som saknades, men han var tvungen att jobba. Efter att chocken hade lagt sig så lagade Thomas och mamma iordning stekt strömming med rårörda lingon till mig. Sen så spelade vi lite wii och pratade. Vid 18.40 skulle vi åka iväg någonstans, och det va tydligen bråttom. När vi kommer bort till vägen så står en taxi och väntar på oss. Vi åker in mot stan och stannar sedan utanför den mongoliska restaurangen Bamboo nere vid hamnen. Vi hade lite tid på oss så vi gick ner till vattnet och njöt lite av det fina vädret, sen kommer Johanna, min brors fästmö=) och lite senare kom även Thomas föräldrar, bara fler och fler överraskningar!! Vi gick sedan till restaurangen och åt en mega god buffé med förrätt, huvudrätt och efterrätt (ja, vi har ätit där förut, men det är så underbart gott=) Sedan blev det kaffe och te hemma hos oss. 

På fredagen jobbade Thomas så då fick jag och mamma en heldag tillsammans bara hon och jag=) Vi åkte in till stan rätt tidigt, och shoppade en hel del!! Jag köpte ett par tights/jeans för pengar jag fått från mormor och morfar. Och så fick jag en beige lång tröja med guldmotiv av mamma. Jag köpte även en skiva av Erik Tilling. Mamma köpte ett par svarta jeans, en fin brun kofta, en svart/grå sjal, en mörkblå tunika och även hon en Erik Tilling skiva, men han är ju så bra=) Det blev också ett återbesök på den goda salladsbaren paprika, men denna gången tog vi med oss salladen och satte oss nere vid vattnet och åt! När vi inte orkade gå på stan mer (efter sådär fem timmar) så åkte vi hem och vilade innan vi tog en promenad runt Härlanda Tjärn. På kvällen blev det te och macka framför filmen "mamma mia" och lite senare gick vi och köpte glass och såg en film om 11 september som handlade om ett av de kapade planen, riktigt spännande. Sen blev det massa prat in på småtimmarna innan vi somnade!! Imorse åkte vi med mamma till centralen och sa hej då innan hon satte sig på bussen hem till östkusten igen. Det har varit en helt fantastiskt underbar födelsedag (+fredag)!!

Massa tack till min underbaraste Thomas som fixar och gör så mycket för mig!! och så självklart till mamma som tagit ledigt bara för att komma över hit och gratta mig!!

Och tack alla för kort, sms, samtal och hälsningar - det betyder!!


Lite bilder från torsdagen!

 
Spelet... 

                         
Kanske inte ser så gott ut, men det var det!! 
Faktiskt min favoriträtt fast ska egentligen va med potatismos till,
men är inte så lätt att göra det med färskpotatis=)
 

Här testar Thomas och mamma spelet=)


Mysstund efter restaurangbesöket!


Och så min älskade lilla mamma, Den absolut bästa födelsedagsöverraskningen=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0