Gift med världens underbaraste

Skriver sällan några kärleksförklaringar på bloggen, då jag känner att jag hellre berättar det direkt till Thomas! Men idag känner jag för att berätta hur mycket Thomas betyder för mig!!

Vissa kan ha svårt att förstå varför man gifter sig så tidigt, varför man inte väntar så att man är helt säker. I många fall är det oftast kristna som gifter sig tidigt, och då får man självklart höra att det mest har med en sak att göra då man som kristen ska leva efter att inte ha sex före äktenskapet. Men dom har helt fel, kanske har det med avundsjuka att göra?!. Äktenskapet betyder så otroligt mycket mer, - man blir Ett med varandra!

I vårat fall var det självklart vid första ögonkastet - Vi kommer alltid att vara tillsammans! Visst, kanske låter klychigt, för är väl så man säger till alla man är tillsammans med, eftersom det känns så rätt, just då. Men för oss var det inte den där vanliga känslan - Det var något betydligt större. Tror fullt och helt på att vi är ämnade för varandra, att vi är skapta för varandra, att leva tillsammans. Att inför Gud lova att älska varandra i nöd och lust är något stort och fantastiskt. Det är det ringen betyder för mig, att vi hör till varandra, att vi är - Ett. Allt handlar om att inte ge upp och att kunna lita på varandra. Alla har svåra stunder, det finns inget äktenskap som är perfekt. Men istället för att ge upp som många gör måste man kämpa för att det ska fungera. Ju fler svårigheter man tar sig igenom, desto större växer sig äktenskapet och ju närmare kommer man varandra. Det finns ingen i hela världen som kan ta Thomas plats, det finns ingen som förstår mig så bra som Thomas, ingen som kan trösta mig på det sättet han gör, ingen som kan få mig att skratta så som han, ingen som inger sådan trygghet som han gör. Jag ligger hellre i Thomas armar ett ögonblick än lever förevigt utan honom. Han är mitt allt - Han är min värld!


Kommentarer
Postat av: Maria Casselö

Madde, du har helt rätt. Äktenskapet är något fantastiskt och den kärlek man har mellan varandra är magisk. Jag kan inte annat än att hålla med om det du skriver och jag känner igen mig massor :)

Känslan av att älska någon och vara älskad så mycket är fantastiskt. Jag är stolt över att vara gift, och jag är glad över att få visa det för alla jag möter.

Lycka till i framtiden - ni är så fina tillsammans!!

Kram /Maria



Kram // Maria

2009-10-11 @ 18:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0