Nu är det gjort...

Nu har jag tagit vaccinet!!

Hoppas bara jag inte får några biverkningar...

Efter skolan tänkte jag Sara och Ulrika att vi skulle ta sprutan. Men när vi kommer fram så märker vi att det var fler som hade tänkt som oss. Vi fick därför köa. i en timme. utomhus. i ösregn. utan paraply. utan regnjacka. utan gummistövlar. Yees!!

Så här kul hade vi...


Ulrika hade lite svårt att fastna på bild:P

Gick snabbt när vi väl var framme. Det sved riktigt mycket när vaccinet gick in och ett tag efter, men nu känns det bra=)


Kommentarer
Postat av: sofie

neej ta inte vaccinet! :o vi ska inte låta oss vara offer för läkemedelsindustrin!

2009-11-11 @ 16:00:06
Postat av: Madde

Det är ju inte precis så att dom tjänar på att ge vaccinet...

2009-11-11 @ 18:50:50
Postat av: sofie

skojar du eller? :O det är det dom gör! dom tjänar så enooooormt mycket pengar, och hur vet jag det? Jo för att jag själv har en farbror i USA som jobbar inom detta. Han ska själv inte ens ta det och han gör vaccinet.



När ett av världens största läkemedelsföretag tar ifrån sig allt ansvar för eventuella biverkiningar kan man ju börja undra vad det är för skit dem sprutar in. Andra länder vägrar att ta samma vaccin som vi har varför? Kända doktorer och deras barn ska inte vaccinerna sig, varför? Det är så typiskt Sverige att hoppa när USA säger JUMP.



Helt ärligt är jag mer rädd för vaccinet är för själva influensan, en kvinna som aldrig tidigare blött näseblod började blösa strax efter sprutan. En man hade ingen känsel i sina ben på 1 timma. Dem uppmanar gravida att vaccinera sig men vaccinet är inte testat på just gravida ännu. kan det påverka fostret? Biverkingar efter ett vaccin är vanligt men eftersom att detta Vaccin är så oprövat så kan vi inte säkert veta att allt är okej efter 2 veckor något kanske sker efter 10 år?



Visst någon säger att det är egoistiskt att inte ta den. Men är det verkligen det? Dem som ligger i riskgruppen vaccinerar sig eller hur? Och om inte vaccinet ger ett 100% skydd är det då värt att spruta in massa gifter i kroppen? Varje vaccin man sprutar i sig sänker ditt immunförsvar det är fakta!



Fakta är också 4 dödsfall nu undersöks och utredds, då inte personer som smittats av influensan utan personer som kan ha dött av vaccinet. Alltså fler dödsfall i vaccin ( om det stämmer ) än i influensan! För folk dör inte av influensan utan folk dör av andra sjukdomar som dom redan har, influensan gör det såklart bara värre.



Landstingen och läkemedelsföretaget är mkt medvetna om varför många säger nej till Vaccin. Varför går dem inte ut och säger att det är ofarligt om det nu är så?



2009-11-12 @ 11:50:47
Postat av: Madde

Aja, jag har ju redan tagit det, så isf är ju skadan redan skedd... Är iaf glad att jag har tagit vaccinet. Finns väl inget vaccin i världen som har testats så pass många gånger att man är säker på att det verkligen kommer ge ett 100% skydd. Och jag tror inte dom skulle ge ut ett vaccin till hela befolkningar som dom vet kan vara dödligt, dom gör det ju inte precis med avsikt utan för att skydda oss och varandra. Men jag tycker samtidigt det är bra att dom är ärliga och säger att dom inte känner till alla biverkningar och att det kanske inte är ett 100% skydd. Känns som att det är att välja mellan pest eller kolera. Vissa väljer det ena, andra väljer det andra.

2009-11-12 @ 12:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0