Lördagsmys?!

Ligger med vetekudden på magen i soffan och tittar på "Äntligen hemma" och knaprar "nöt&bärmix". Det enda som saknas är Thomas famn och en marabou chokladkaka! Skulle vilja testa den nya smaken, marabou vinter, med mysiga julkryddor; ingefära, kanel, kardemumma och kryddnejlika. Låter mumma=)



Funderar lite på vad jag ska laga tills Thomas kommer hem. Igår fick jag tips av Mirja att laga Fajita, som tacos fast med kyckling och andra kryddor, och det var jättegott=) Men har då samma problem idag att jag inte vet vad jag ska göra. Inte för komplicerat och inte värsta middagen, typ lördagsmyskvällsmat=) Vill Du hjälpa mig?? Har Du några tips??!


Kommentarer
Postat av: Maria

När jag vill göra nåt gott men som går snabbt så brukar jag göra en GI- kycklingsoppa som är SUPERGOD!



4port

1,5 li vatten

kycklingfond (för 1,5l vatten)

1000 kycklingfilé

1 röd paprika, skuren

1 knippe vårlök (går lika bra med vanlig gul lök eller purjo)

1 msk olivolja

1 msk finhackad färsk ingefära (går lika bra utan!)

1msk finhackad färsk fitlök

1 tsk sambal oelek

thailändsk fisksås (står bredvid kycklingfonden tror jag i affären)



Blanda alla ingridienserna utom fisksåsen i kastrullen och koka upp. Låt koka i ca 10 min och smaka av med fisksås och eventuellt mer sambal oelek, vitlök och/eller ingefära. Koka breda risnudlar i en annan kastrull och när allting är färdigt häller du upp soppan en en skål och lägger i så mycket nudlar du vill ha i soppan! Underbart gott! Och ännu godare dagen efter ;)



Hoppas du provar detta receptet nån dag, det har blivit min och Peters favorit soppa med hästlängder! :)



Kram

2009-11-07 @ 13:57:14
Postat av: Maria

Glömde skriva att du ska strimla kycklingen också... men det fattade du nog haha ;P

2009-11-07 @ 14:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0