maddes klagan

Idag är min STORA klagardag!!
Har bara gått runt och stört mig fruktansvärt mycket på i stort sett ALLT!!
Iofs, under vårt besök hos thomas storebror och fru så hanns det inte med att klaga, för vi hade det så mysigt och fanns inte nått att klaga på=)

Men i alla fall...
För det första så avskyr jag att gå upp ur sängen på morgonen. Vilka gör inte det?! Vi sover med öppet fönster så det är verkligen sviiinkallt i rummet på morgonen. Och självklart är det alltid jag som får stänga fönstret eftersom jag alltid vaknar innan thomas... Får väl skylla mig själv men är faktiskt inte det minsta kul. Ni som känner mig vet att jag är lika kall som den frusnaste fiskpinnen!! Aja, är kanske inte så farligt, men är inte det minsta kul, bara så ni vet... USCH!!!

För det andra...
Typ så fort man kommer ut ur lägenheten, eller iaf på den lilla sträcka man går mellan lägenheten och spårvagnen är det ALDRIG frisk luft man får andas in. Alla avgaser, byggarbetsmaskiner och alla RÖKARE!!! Jag kan verkligen inte förstå meningen med att andas in giftig rök?!! Vad får man ut av det?? Nej just det, Ingenting! Vad man gör är att man förkortar sitt liv med x antal dagar, månader, ÅÅR!! som man aldrig kommer kunna få tillbaka. Vem vill det? Vem vill dö i förtid?? Tror ingen vill det, iaf inte på grund av att man insupit rök helt frivilligt.

för det tredje...
Hur ofta kommer man inte in på en spårvagn och tänkter på hur komiskt alla människor sitter. Alla sitter på ett eget dubbelsäte. Jag brukar, bara för att, sätta mig brevid någon även om det finns lediga dubbelsäten. Och vilka blickar man kan få... Dom tittar på mig som om jag är dum i huvudet. det bara utstrålar något slags hat för att jag råkat ta deras låtsaskompis plats. Kan inte förståå!! Dom skulle göra spårvagnar med ensamsäten så kan alla folkskygga åka där!!
       Väntade inne på coop när thomas var inne och handlade idag. Vi hade varit ute och gått så kände för att sätta mig. Finns en bänk därinne. Och där satt en man, en lagom stor en. Kunde få plats tre personer till på bänken OM INTE HAN HADE BRETT UT SIG SÅ!! På ena sidan hade han fint lagt ut sina handskar och mössa och på andra sidan hade han placerat sin ryggsäck. Usch vad arg jag blev. Han verkade tro att han ägde bänken. En sak om det var en stol som han belarmrat, men en hel bänk??! Jag var bara tvungen att sätta mig på ena sidan av bänken där det fanns liiite plats, (ville faktiskt sitta, så va inte bara -för att) Tror ni han flyttade sina saker?? ICKE!!! Och klart jag blev änn mer irriterad >/ Han rörde ju inte en fena!!! Det var först när det kom en tant som ville ställa av lite av sina saker som han mot sin vilja blev så illa tvungen att flytta sina saker... Då blev jag nöjd=)

och för det sista...
Vad har Petra Mede i Melodifestivalen att göra? Hon är för det första inte det minsta rolig, snarare tråkig. Visst, är kanske inte det lättaste att ta efter Luuk och Gustafsson men allt känns så framkrystat liksom. Alla dessa dåliga Dåliga skämt! Hon är ju mer pinsam än rolig...
Är absolut inte den som annars sitter och kritiserar folk, men Petra råkar stå MITT i skottlinjen just idag.


Någonting positivt bland alla klagor...
Lili och Susie (som jag annars inte tycker är så värst bra, men iaf) slog ut BWO!!! Heelt fantastiskt!! Tycker inte om dom, och har aldrig gjort!!


Puss o Krams/Klagaren herself

Kommentarer
Postat av: hanna

okej, det är tur att du kan skriva av dig här så du inte håller ilskan inom dig ;) ja behöver inte klaga s mkt,,, mer än att ja har vattenkoppor o ser ut som en tonårspojke i ansiktet som int vet hur man klämmer stora vita finnar.. fast de är ju koppor men jaja you get it, jag är ful , kort o gott.

2009-03-08 @ 14:40:15
Postat av: svärmor

Kära Madde, det är väl för väl att det blir kväll sådana dagar!!!! och att det kommer nya dagar som kanske blir lite bättre!! Nu får ni förresten snart komma hit och hälsa på oss!

2009-03-09 @ 00:08:16
Postat av: Carola

Nee, jag älskar Petra Mede:D Hon är den roligaste och bästa programledaren för melodifestivalen hittils enligt mig:) Dom andra ska vi inte ens tala om.. buuh.

Sen tycker jag även att BWO, borde gått vidare, Lili och Susie borde sitta hemma och sticka till sina barnbarn;) haha, men det är ju vad ja tycker:) hoppas de e bra med dig föresten! Puss

2009-03-09 @ 18:33:24
Postat av: Anonym

Tips, gör som mig varje gång jag går förbi en rökare eller går över ett övergångsställe... Håll andan tills du inte känner av giftluften

2009-03-18 @ 20:03:08
Postat av: Stefan

jag gav kommentaren ovan

2009-03-18 @ 20:04:18
Postat av: Maja

Det där med spårvagnen... nästan lite komiskt att du tänker exakt likadant som mig. http://majalidbeck.blogg.se/2008/september/utkast-varfor-ar.html#comment

2009-03-19 @ 23:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0