Fortfarande inte kul

Igår blev det en tripp in till Lysekilsakuten igen... Fick svårt att andas... Efter lite betapred och inhalation kunde vi åka hem igen i hopp om att det inte skulle komma tillbaka. Jag fick vara med och sjunga på sista mötet vilket jag verkligen behövde, trodde inte jag hade saknat det så mkt men det har jag, hoppas på något mer innan sommaren är slut.

Idag hade jag min första arbetsdag.  Har fått jobb som personlig assistent åt en kvinna med MS och jag trivs jättebra. Vi jobbar alltid två mitt på dagen så blir inte så ensamt och vi skojar och skrattar hela dagarna, kan nog inte ha ett bättre jobb=) Tyvärr blev mina utslag värre mitt på dagen. Helt röd i hela ansiktet och halsen och svårt med andningen, när ska det sluta=(  Fick gå till vårdcentralen och där fick jag sitta ner och vänta på en sjuksköterska, efter en halvtimme fick jag komma in=/ Hon skickade mig till en läkare som trodde andningssvårigheterna bara var pga att jag var uppjagad och ledsen. Men jag försökte förklara att jag var uppjagad och ledsen för att dom inte gjorde något. Men det gick tydligen inte fram. Fick några recept på kortison och tavegyl som jag va tvungen att åka 20 min för så var inte allt för glad. Trycket över bröstet fick vara där tills det försvann. Dom tog blodprov för analys av olika saker som kan vara orsaken till allergichocken vilket jag hoppas få svar på snart så man vet vad man ska undvika. Nu har jag sovit sen jag kom hem, och utslagen blommar upp så fort jag gör något=/ Så får väl ta och lägga mig igen...


PussKrams/m.


Kommentarer
Postat av: Maria Casselö - föredetta Johansson :o)

Usch då, Madde... det låter inge vidare kul :(



Hoppas det blir bättre snart! Och för sjutton, vad är det för jäkla läkare?! Klart du måste få reda på vad det är som orsakar detta så att det inte händer igen, dom proverna skulle dom väl ha tagit redan från första början liksom? :(



Krya på dig och ta det lugnt <3



Ha det gott!

Kramar /Maria Casselö

2009-07-06 @ 22:25:31
Postat av: Little miss E

Men lilla gumman, det där låter ju inte bra alls. =/

Hoppas verkligen det blir bättre snart!!!

Tänker på dig.

Kramar i massor! /em

2009-07-07 @ 06:45:52
Postat av: Annica

Oj:( hoppas att dom hittar ngn snart gumman så blir bättre! Tänker på dig<3

2009-07-07 @ 23:09:51
URL: http://annicaacinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0