And she´s back!!

Nu var det ett bra tag sen jag skrev här, har liksom inte blivit...

Här kommer iaf en resumé av helgerna med nära och kära!! blir mest bilder, orka skriva allt...

Först ut: Linns 21årsfest, vilken var en riktig fullträff!!
Det var så kul att träffa alla igen, speciellt tjejerna=)



Julafton!!
Det var såå mysigt att få vara hemma och bara ta det lugnt och få bli ompysslad!!
Har varit så mycket nytt nu i höst, så kändes skönt att allt var som det brukar...
Julgranen stog där den alltid brukar stå, prydnadsakerna på sina platser, emys inlagda sill på julbordet (som jag och Thomas la in=), kalleanka, karlbertil jonsson mm, mm... va skönt att för en gång skull veta vad som skulle hända=)
Dom som var hemma över jul var hela familjen, mormor & morfar och farmor!!
Här kommer några bilder från dopparedan..

     
Den fina julgranen                Det smarriga julbordet!!
med alla paket=)             Min favorit är otippat grönkålen=)
 
         
Niklas fick va                  Alla sitter och lyssnar på när         Mina underbara 
jultomten!                          Niklas försöker läsa rim.               morföräldrar!!

         
Ett fint uppställningskort        Under julklappsöppningen           Och så ett kort på
som jag fick tjata till mig=P        började det snöa=)                    mig och min älskling!!


På juldagen la vi, som vi alltid brukar göra, pussel som vi fått av mormor och morfar, och på kvällen åkte jag och thomas till några vänner och åt skaldjurssallad vilket var väldigt gott efter all julmat!!


Nu skulle det egentligen komma en hel del bilder från Idrefjäll eftersom vi skulle åka dit över nyår. Men samma dag vi skulle åka blev thomas och jag magsjuka. Först trodde vi bara att det var för att det var så tidigt (vi va uppe redan vid 5 för bussen skulle gå 7 från mölndal). Men vi kände oss inte bättre så vi hoppade av i Trollhättan vilket var tur.
Thomas mamma kom och hämtade oss och körde hem oss till göteborg. Sen sov vi i stort sett från söndag till tisdag!!
Vi hade inte direkt tänkt på vad vi skulle göra på nyår, men vi kände att sitta hemma i lägenheten inte direkt skulle ge några nyårskänslor så vi åkte upp till Henån till thomas föräldrar istället.
Där fick jag för första gången fira nyår genom att lyssna på domkyrkeklockorna. Själv trodde jag att vi skulle till en domkyrka men klockspelet var på radion. Det var från 13 olika kyrkor och så lästes det dikter mm... Själv hade jag svårt med att hålla mig vaken över 12slaget men jag lyckades=)


Dagen därpå fyllde Thomas 22 år!!
Jag och thomas föräldrar kom sjungandes på morgonen, kändes skönt att få lite hjälp med firandet=P
När Thomas var liten ville han alltid ha pannkakstårta så berit hade gjort en sådan även iår=)
Senare på dagen åkte vi hem till göteborg igen.


Så, det var allt från helgerna. Va kul att få fira jul med Thomas för första gången. Nästa jul ska vi va hemma hos thomas, spännande spännande=P Och förhoppningsvis är vi friska över nyår så då hoppas vi på att få ta Idre då istället;)


Puss o Krams från mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0