påsk|mys

Först och främst...
 ~ Glad Påsk ~


Helgen har varit väldigt mysig. Trots en oerhörd längtan till mamma pappa brorsorna och tjejerna *saknar er*

På skärtorsdagen var ju tentan. Den gick väl sådär, som alla mina tentor gör nu förtiden=/ Hoppas på det bästa helt enkelt! Sedan åkte vi direkt till en lägenhetsvisning, en till blir troligtvis imorgon måndag. Lägenheten var mycket finare än den vi såg förra veckan. Var samma planlösning men mycket fräschare!!
På kvällen åkte Thomas och jag på påskfest med ungdomarna i Bifrostkyrkan. Summering: Äggmålning, äggätande, hamburgare, thomas åt 6 råa ägg (hann vann, men han vann inget), ägg.på.sked.tävling där jag lyckades bita så hårt att en tand krossades, hände även en annan tjej i vårt lag, kinderäggskurragömma, glass, andakt, städning.

På långfredagsmorgonen blev det brödbak innan vi åkte upp till thomas föräldrar.
Blev en slapp men skön dag med studsmatta, tvspel, god mat, promenad och talang 2009.

På lördagen kom fler av thomas syskon och det blev meer studsmatta...

 

Thomas underbara systerdotter ally tyckte det såg väldigt kul ut uppe från altanen...



...så klart hon också fick prova=)

  

Vid maten började vi med att måla ägg som man skulle ge till någon. När vi ätit äggen så åt vi en massa god påskmat! Sallader, pajer, henånröra och avokado!
Till efterrätt blev det glass och så brownies med cheescake på ute på altanen! Mumma=)



En busbild på min kära svägerska hanna och lilla ally!! 
Hanna, ingen bra min att lära barn=)



Här är hon igen, sötnöten!! Jag är ju iaf en ingift släktning till gullungen=) 

När syskonen som bara stannade över dagen hade åkt så blev det mer studsmatta, yatzy, ex. robinson, Wedding date och midnattsmässa.

Idag så väckte jag Hanna och så gick vi ut och solade på studsmattan hela förmiddan. Thomas och jag stod sedan för middagen =)

 
...en diskande man och en "efter2timmarisolenmadde"




Berit ser väldigt förväntansfull ut!! 
Vi lagade lasagne med squach istället för lasagneplattor och sallad till!! Blev riktigt gott=)

Efter maten och lite påskpresentöppning så åkte vi hem till Göteborg.



Blev en riktig myskväll ikväll!!
Fixade ihop ciabattas med en enkel laxröra på salladsblad som blev jättegott!! Blandade keso, purjolök, avokado, rökt lax och citronsaft!

    

På bordet väntade sedan påskgodis och cashewnötter. Och kvällen till ära införskaffade vi oss var sin bingolott. Vet att det är en aningen pensionärsvarning på detta beteende, men det är faktiskt riktigt kul=) om man vinner... vilket vi inte gjorde=(

Nu ska vi snart gå och lägga oss för thomas ska jobba imorgon!!
Han har två gudstjänster han ska spela på och jag ska sjunga en sång som postludium på ett av mötena, vilket ska bli riktigt kul för har inte sjungit upp på jättelänge=)


Sov så Gott!!

PussKrams/m.

Kommentarer
Postat av: Mannen i ditt liv

Så fint du har det på din sida nu madde!

Idag ska vi spela och sjunga i kyrkan, och du är så fin så fin!

Ålskar dig!

2009-04-13 @ 09:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0