Höstmörker....

...usch, har varit såna där tråkiga dagar nu, med regn, blåst, mörker och kyla. Vill att solen ska titta fram så man blir lite glad och så att solljuset reflekteras i alla färgglada löv sådär så att man ser alla underbara färger=)

      

Har varit i Kalmar från söndag till onsdag och hälsat på min kusin Emelie. Var inte så länge sedan hon flyttade till egen lägenhet så var kul att se hur hon hade det! Vi har mest bara tagit det lugnt. Mysiga promenader, shopping på stan (som bara ligger ett stenkast från lägenheten=) ätit god mat, - Och Choklad=) . spelat playstation - hitta nemo och dansat på en såndär dansmatta duvet, sett en hel del film - Music and lyrics, Bortspolad, Harry Potter och Stardust. Fyra riktigt bra filmer med helt olika tema=) Tyckte lite extra om Stardust som var riktigt bra, ett tips=) 
Vi var även och hälsade på Ulrika (Emelies syster och min kusin), Robert och lilla Alice, i deras lägenhet och blev bjudna på hembakade scones med plommonmarmelad. Riktigt mysigt=)
Köpte en godispizza och två helsöta badankor till thomas i hopp om att han skulle känna sig lite piggare.. kändes lite jobbigt när jag landat i kalmar och thomas ringer och säger att han är sjuk. Men han blev faktiskt lite gladare av presenterna=) så just nu pryds vår dusch av två badankor föreställande Elvis och en nunna=)



När jag kom hem igen var allting som vanligt. Kemiböckerna som ligger där läser inte sig själva, vilket jag meeer än gärna skulle vilja just nu... Har kemitenta på fredag och har en känsla av att jag om några veckor får göra min första omtenta=/

Idag har jag varit i skolan på förmiddagen.. sedan har jag tagit hand om min älskling här hemma; lagat en helgod sallad och städat lite. Lyckades få thomas i säng i hopp om att han ska sova bort sin förkylning. Får se hur han mår när han vaknat.

Nu ska jag sätta mig med kemiboken igen=(

Puss o Kram  


  

Kommentarer
Postat av: Maria

Ha med dig ngt gott Te in med läsningen Madde och en gosig mysdress så känns det lite lättare :)

2008-10-19 @ 07:50:34
URL: http://mclachlan.bilddagboken.se
Postat av: Hanna

snyggt, bloggen är upppiffad med löv, jätte fint! Hurra för ankorna som matchar din som ni har tandborsten i!!! :D puss

2008-10-19 @ 20:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0