En bra dag=)

Idag har jag verkligen genomför det jag har tänkt jag skulle hinna under dagen.

Hade skola mellan 9.00-12.00. Föreläsning och njuren (kanske inte den roligaste föreläsningen=/
Hem och tänkte städa innan thomas och hans mamma kom men så var redan thomas hemma så han hade börjat städa.
Jag hjälpte honom med det sista och sedan åt vi blodpudding... igen... men det är ju så gott. så billigt. så enkelt=)
sedan gjorde vi en inköpslista för hela veckan och bestämde vad vi ska äta i veckan. För har märkt att det är svårare att hålla i pengarna om man går och handlar mat varje dag för det är typ det vi har gjort den senaste tiden. Blir så när man inte planerar vad man ska äta. Men så gick vi och veckohandlade=) och veckans mat sitter uppe på kylskåpet. Det känns faktiskt bra!

Sedan bakade vi bröd, för första gången sen vi flyttade hit *skäms* Hade nämligen tänkt vara duktig och baka bröd varje vecka så vi inte köpte något men har tyvärr inte blivit så, men nu ska vi försöka baka minst en gång i veckan!
Vi bakade ett bröd som heter Naanbröd med vitlök och koriander. Påminde mycket om pitabröd och det stod att man kunde använda det som det också. Vi skippade vitlöken så vi kan ha det som mer matbröd. och istället för att bara ta vetemjöl tog jag hälften dinkelmjöl för att det skulle bli lite nyttigare=)

Så här ser det ut!! och det luktade jättegod=)



Thomas mamma berit kom lagom till vi satte in brödet i ugnen så vi åt dom när dom precis var färdiga. varma och goda!! smarrigt värre=)
När berit hade åkt vidare så åkte jag och thomas till gymmet och tränade.
Sedan hem och äta dom goda bröden med skinka och avocadoröra, apelsin och så lite kortspel på det.
Till och med lite plugg ska hinnas med innan sänglampan släcks!

Känner mig såå duktig=)

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite!!

Sov gott!! //m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0