Sjukling

Mammastatus:

Just nu är läget lite instabilt för mamman. Blev sjuk natten till söndag och blev snabbt rätt dålig. Fick inte sova natten till tisdag då jag hostade konstant. Efter ett läkarbesök på onsdagen (hade CRP 59 och ska ligga under 10) fick jag med mig pencillin och hostmedicin då dom sa att jag fått en inflammation i luftvägarna. Dessvärre fick jag symtom av brännande känsla i ansiktet och extrem huvudvärk så vi åkte till jouren på kvällen (CPR 53). Dom trodde det berodde på pencillinet så fick ett annat, som skulle vara ofarligt, men när jag kom hem och kollade upp läkemedlet skulle det inte användas av gravida, inte ens av de som planerar graviditet så det tvärvägrade jag att ta.

Dagen därpå fick jag komma till min ordinarie läkare som tyckte vi skulle avvakta med pencillinet (CRP 60). Dom röntgade även lungorna för att se om jag hade lunginflammation. 

Natten till igår blev det jobbigare att andas och hostan var extrem, kändes som att lungorna skulle komma upp och bebben ut. Så blev ytterligare ett besök på vårdcentralen igårfm - stammis. Fick träffa en annan läkare då min var ledig (CRP 46!!) Fick svar från röntgen som inte visade på någon lunginflammation, vilket kändes bra! Då inflammationen verkar ha gått ner lite så avvaktade vi ändå med pencillin och så får jag komma tillbaka i nästa vecka för nya prover.

Femte natten i rad sovandes sittande. Nu vet jag hur farmor har det=) Men ingen skönhetssömn här inte.

Hoppas på att bli bättre snart för är ingen bra kombination att vara sjuk och gravid, tar rätt rejält på krafterna. Plus att vi skriver C-uppsats nu så är liiite dålig tajming att vara sjuk. Men jag är inte bitter=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0