Varnar känsliga läsare

Först funderade jag på att inte berätta, för framställer mig själv som rätt korkad... men sen tänkte jag att klart jag vill roa mina läsare med lite av min dumdristighet! Ska därmed bekänna min klantighet (om det inte i tidigare blogginlägg framgått tydligt nog)...

I helgen skulle jag överraska älsklingen med en mysig middag med ett recept från "Halv åtta hos mig", auberginrullar med halloumiost, soltorkade tomater och basilika med pasta och tomatsås. Jag hade allt under kontroll och hade räknat ut att det skulle vara klart när älsklingen kom hem. Meeeen... som jag nämnt tidigare madde + knivar = illa, ännu mer illa när dom är nyslipade=/ Jag skulle skära halloumiosten i stavar och den är ju rätt seg så måste ta i rätt ordentligt när man trycker igenom med kniven. Jag höll fast halloumin mellan tummen och pekfingret men när jag skulle skära så hamnade kniven liite för långt ner. Så när jag tog i med rätt mycket kraft så råkade tummen komma med=/ Detta resulterade i ett 3mm djupt jack genom nagel och hud (och för min lilla tumme är det rätt djupt) och min nypolerade fina lilla tumnagel blev inte så fin längre=( men för att informera så lyckades jag ändå rulla ihop rullarna och fixa till en mysig middag för älsklingen!!

Undrar bara huur jag ska lära mig hantera dessa vassa föremål?! Är det något man kan lära sig eller måste jag inse att man måste vara född till det och därför räkna med blod och djupa jack varje gång jag kommer nära dom?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0