Regn!!!!

Äntligen... som jag har längtat=)

I går var jag fullt inställd på SMHI:s utlåtande om regn så dagen var planerad med städ, städ och filmmys. Men så blir det SOOOL. hrm>/ Men är jag inställd på något så har jag svårt att släppa det. Så lite städning blev det iaf... men var ju tvungen att ge mig ut och klippa gräset och ta en promenad, för orkar inte gå med dåligt samvete hela dagen. Men så idag när jag vaknade var det mörkt, ruggigt och regnet öste ner. jag blev så glad i hjärtat liksom! nu kan jag göra lite av det jag inte gjorde igår plus en hel massa annat kul som man kan göra när det regnar... baka, laga massa portioner till gubben, göra lemoncurd!, städa lite till, sortera massa papper... Känner mig lite som Monica i Vänner (som jag förövrigt ser några avsnitt av istort sett varje dag) men jag gillar det. Jag gillar att ha ordning och snyggt runt omkring. Kan det möjligen vara så att jag till min mors stora förhoppning gått och blivit en ordentlig liten dam?! Maybe baby! Men samtidigt gillar jag ibland att ha lite oordning för då ser man mer resultat när man städat=)

Nej, nu ska jag laga potatisgryta med kyckling och curry. Blir det gott kan jag väl lägga ut receptet!




Psst... i onsdags tog jag och Thomas en frisbeegolfrunda. Var första gången jag testade, vilket resulterade i sjukt dåliga slutpoäng och en runda på två timmar, men kul var det! så hoppas på en ny tur till helgen=)


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

kanske att vi kan köra ihop på söndag?

2010-08-06 @ 10:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0