Numera fru rödprick

I förrgår var min bror och hans johanna hos oss och hälsade på och va så kul. Dom blev också våra första nattgäster i den nya lägenheten=) Köket blev klart i fredags och nu är det bara lilla rummet kvar sen är allt klart!!
På fredagen grillade vi och åt gott och tog vi en promenad ner till Härlanda Tjärn, så fint och mysigt! När vi kom hem spelade vi Wii för fullt=) Det började klia över hela kroppen, trodde det var inbillning men kollade för säkerhets skull... möttes av stora nässelutslag över armar och ben som blommat upp på bara en halvtimme. Med tabletter och salva kunde jag ändå somna. Igår trodde jag det var över. Inga stora utslag längre, men så fort jag gick upp och började fixa så kom det tillbaka. På apoteket tyckte dom att jag skulle åka till akuten direkt så dom fick titta på det, men envis som jag är så väntar jag in i det sista. Vi åkte upp till Orust på kvällen för att finnas på plats till dagens oas-möte där jag och Thomas är med i lovsångsteamet. Men när vi kom fram till Orust så blev det till att åka vidare till Jourcentralen i Lysekil för kortisonspruta då hela kroppen var full av nässelutslag och det hade började klia i halsen. Eftersom jag är ordentligt svårstucken så krävdes det sex stick innan dom kom in i kärlet. Blev sen kvar till 00.00.
Idag så var det mesta borta när jag vaknade och trodde det skulle hålla sig så, men så fort jag kom upp så kom det tillbaka och idag är det nog värst. Så just nu är jag rödprickig/flammig över hela kroppen, till och med ansiktet, handflatorna och fotsulorna är fulla med utslag, så inget sjungande för mig inte=( Förhoppningsvis lägger det sig snart, för är verkligen en plåga med klådan och så är man ju inte så värst fager. Har kontakt med dom på jourcentralen, utifall vi måste åka dit igen. Boven till det hela tror vi är några små godisfiskar vi köpte på IKEA i torsdags som var starka i både smak och färg. Annars vet vi inte... Kan ju va i princip vad som=/ Så, såhär kul har jag det sista dagarna innan jag börjar jobba. Hoppas bara på att det försvinner snart så jag slipper detta...

PussKrams/pricken herself

Kommentarer
Postat av: Ena

Usch då vännen! Det låter inte alls skoj, hoppas verkligen det går ner snart och att ni kommer underfunn med vad det kan vara. Usch, lider med dig! Krya på dig, kramisar från skåne:-)

2009-07-05 @ 12:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0