Vecka 22+0

Har glömt berätta att Thomas kände första sparken förra söndagen (17/4) och då var vi i vecka 20+0. Men efter det har det inte blivit så mycket mer... Jag har själv inte lyckats känna någon spark då lilla livet slutar sparka när jag lägger handen på magen. Och Thomas hand lugnar också så han har inte heller lyckats känna någon mer gång. Annars är det i full gång med sparkar så fort jag sätter mig och tar det lugnt. Är lite roligt, för ibland så sparkas det förfullt i magen, och så lägger vi handen på så slutar det, och sen när vi tar bort handen igen sätter lilla livet igång igen=)

Idag går vi in i vecka 23!! Och jag läste på min gravidapp att om barnet skulle födas nu finns det en chans att det överlever! Är så fantastiskt och häftigt!

Lilla livet är ca 2 dm från huvud till stjärt och så tillkommer benen och det står att lårbenet är ca 4 cm. Har svårt att tänka mig att jag har en ca 2,5 dm liten människa i magen=) Lilla livet väger ca 500 gram, ett halvt mjölkpaket!

Tiden går så snabbt och magen växer massor. Känns som man märker skillnad bara på några dagar.


Vecka 22+0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0