She's on the run

Har precis varit ute och gått en långpromenad med Ulrika i det underbart fina soliga vädret=)

Har ju börjat träna lite mer nu. Vi köpte en crosstrainer för några veckor sen som jag kört på några gånger i veckan + styrka och många promenader. Men i söndags så fyllde jag i något frågeformulär på SATS så har fått 5 träningspass där + 2 extra då dom hade en "provapådag" nu i veckan och en för att det krånglade med kortet=) Så har hunnit med Aerobic, Satspowerstep och BodyCombat. När jag jämför gruppträningen med crosstraining här hemma så är det rätt stor skillnad. Man blir så sjukt motiverad och taggad när man har någon som skriker åt en och en massa folk runt omkring som gör att man blir ännu mer peppad. Här hemma är det metronomen och vännerboxen som försöker peppa mig men det är inte lika motiverande:P

Går ju på diet nu också... sjukdiet. Har som skoluppgift att vi ska ha en dag med A-kost och en med E-kost då vi läser om näring hos sjuka. A-kosten är som SNR (svenska näringsrekommendationerna) men ska va lite mindre i volym och innehålla lite mer fett. Den kosten åt jag igår och den var inte så svår. Det jobbiga är idag när jag ska äta E-kosten. Den ska vara hälften så stor i volym som A-kosten men innehålla lika mycket energi. Det betyder att man måste trycka i massor med fett för att komma upp i rätt energimängd + en massa pulver för att komma upp i rätt mängd kh och protein. Som exempel lagade vi lax och potatismos. Till A-kosten hade vi bara i mjölk i moset men till E-kosten var vi tvugna att ha i ca tre matskedar rapsolja till hälften så mycket mos man normalt brukar äta. Men faktiskt var det inte så äckligt som jag trodde:P Proteinpulvret hade jag i havregrynsgröten i morse, blev snarare pulver med gröt. Två matskedar gröt och 1dl pulver och så 8g rapsolja, det smakade mest proteinpulver=/ Energipulvret blandade jag i mjölken jag hade till mellanmålet nu på fm. Och pulvret som innehåller både protein och energi ska jag ha i en smoothie i em. Längtar tills dagen är över!

Ska ju på 42årskalas nu ikväll. Ena fyller 20 och Mirja 22. Kommer iofs äta lite tårta men har bestämt att E-kostdagen slutar precis innan:P Temat på festen ska vara blått. Har bara ett blått plagg, en klänning som jag ska ha, ska bara hitta något matchande till Älsklingen=)

Här är påsarna med pulver vi fick i torsdags, kände mig som värsta kriminella med dom i väskan:P


Här är bilden på lax och potatismos. A-kost (tv) och E-kost (th)


Nu ska jag ta en snabbdusch och sen försöka finjustera mitt CV så jag får någonstans att jobba i sommar!

Psst... lite vårfint på bloggen är ju ett måste när det är så fint väder ute=)


Kommentarer
Postat av: josefin

fiiint du gjort :)

2010-03-07 @ 14:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0