Nyklippt svägerska och iskalla händer...

Efter en kort skoldag med redovisningar, biff och rotmos och lite plugg gick jag ner till Maria som ville få sin frisyr tillfixad - det blev faktiskt riktigt snyggt=) *stolt* Har nog inte gjort någon miss än med klippningar, om man räknar bort då jag klippte Hanna som efter första klippet med saxen ändrade sig och ville ha längre, men det fixade jag;) eller när jag råkade ge Thomas ett litet jack med hårtrimmern (han gjorde en rörelse precis när jag kom med trimmern)... men det är mest småsaker=) har ju inte klippt någon som blivit missnöjd än, vad jag vet... dom har iaf inte gråtigt när jag varit klar så ser det som positivt=) Snart är det dax att klippa Thomas igen, övning ger färdighet så känns som jag blir bättre och säkrare för varje gång jag klipper och det är ju bra!!

och nu till "iskalla händer"...
Varje höst, även om det är samma temperatur som det varit sedan sommaren så kommer jag in i en isande period. Spelar ingen roll hur mycket kläder jag tar på mig eller hur varmt vi har det hemma... jag fryser ihjäl!! Sitter alltid med kall näsa framför tvn på kvällarna, händerna gör ont för att dom är så torra och kalla och så måste duntofflorna på innan jag kryper in under täcket annars tar det flera timmar innan jag kan sova. Inte nog med det, för mitt i natten, när man ska sova, då vaknar jag - och då är jag kooookhet... svårt att sova bara för det och inte blir det bättre av att sova bredvid ett levande element på sisodär 120grader. Hrm. även om det är mysigt med hösten så är det en plåga att frysa. Det enda som hjälper är ett varmt bad eller en varm dusch, men kan inte duscha flera gånger om dag heller... aja... känns som dagens ilandsproblem... har ju ändå 20grader i lägenheten så ska väl inte klaga, men iaf. Tror nog det blir ett varmt skumbad för fru Simonsson innan dagen är slut...

Visst ser det rätt välkommande ut?!


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är såååå nöjd! Längtar tills imorgon då jag får styla det :) Badet ser mycket varmt och skönt ut!

2009-10-29 @ 19:42:25
URL: http://mclachlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0