sjätte gången gillt=/

Var ju hos farbror doktorn idag med min lilla mage. Blev ett besök på 40 minuter med anamnes, magtryck, blodtryck och lungcheck. Detta var nog första gången som jag inte skickades hem utan vetskap om varför jag mår som jag gör och med tre olika typer av medicin, utan denna läkaren verkade verkligen bry sig. Han tyckte att med alla symptom jag har att det verkar som att jag har IBS, men han ville ta (några) prover...

Så ut i väntrummet och vänta en kvart, och sen in på provtaging där jag sedan blev kvar. i sådär 30 minuter...

fyra rör skulle fyllas. först ett stick i min vänstra arm utan resultat. sen ett stick i min högra arm där ett provrör lyckades fyllas. sen byte av personal pga av att hon tyckte så synd om mig. så ett stick på min vänstra underarm utan resultat. sen ett stick på höger arm (i samma kärl som tidigare) där nästa provrör lyckades fyllas. sen ytterligare ett byte av personal för att låta den "bäste" prova. och då blev det först ett stick på vänter arm utan resultat. och så avslutar vi med ett stick på höger arm där dom sista två provrören fylldes. Jippie, ett stick mindre än sist. Dom frågade efter tredje sticket om jag ville komma tillbaka någon annan gång, men lika bra att få det gjort. Är inte det minsta glad över att jag är svårstucken. Hade jättegärna velat vara blodgivare, men det skulle aldrig funka=( Som tur är är jag inte så spruträdd av mig, blundar till just i sticket men sen är det ingen fara. Men är lite öm i armarna=( Ska tillbaka till vårdcentralen på torsdag för en ytterligare undersökning, sen hoppas jag dom hittar något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0