Lägenhetstitt!

Faktiskt så har jag en riktigt tråkig vardag just nu.
Mitt liv består enbart av plugg plugg plugg. och åter plugg, men vet ni vad. Jag pluggar verkligen!! Vet inte vad som har hänt. Sitter i stort sett hela dagarna och bara läser, rätt otroligt för att va mig=)

Dagens break blev idag att gå på en lägenhetsvisning.
För runt en vecka sedan fick vi veta att vi kanske blir tvugna att flytta om 3 månader. Tydligen hade vi blivit informerade om detta, men vi hade ingen som helst aning om det=/
Vi har hela tiden sökt efter något nytt då vi nu hyr i andrahand och vill helst ha ett förstahands kontrakt, men nu fick vi va lite mer seriösa och inte lika kräsna i vårt letande. Hittade en fin lägenhet på SGSstudentbostäder som vi sökte på.
Samma dag får jag mail om att vi får komma på visning=)

Och vi bestämde att vi skulle dit idag!!
Det var en jättefin lägenhet!
Visst, inget slår kanske lägenheten vi har nu då den istort sett var nyrenoverad när vi flyttade in. Men den vi tittade på var mer varm, och mysig på nått sätt!
Blir att få måla om lite i den tror jag, för det var orangea tapeter i vardagsrummet vilket inte är vår favoritfärg.
 
Lite info:
Förhoppningsvis vår nya:                      Den vi har nu:
3 rum o kök!!!                                           2 rum o kök
57,4m2                                                     53m2
5400 i hyra (el, tv, internet ingår)         5200 i hyra (el, tv, internet ingår INTE)
badkar! (vilket jag alltid velat ha)         dusch
stoort badrum                                         liiitet badrum

fint område                                              lagomfint område
lagom stort sovrum                               gigantiskt sovrum

Betydligt fler inredningsmöjligheter till skillnad från den vi har nu!!
 
En stor nackdel är att det är mycket längre till bifrostkyrkan där vi har kören. Nu tar det 30 min. och om vi flyttar så tar det 45 min, vilket vi inte gillar=/ men, får ta det om vi får den. 

Eftersom det är en studentlägenhet så får man ju inte bo där hur länge som helst heller. meeen som sagt, bättre än inget=)                               

Nu är det bara att vänta och se. På lördag ska alla svaren vara inne så får nog reda på måndag om vi fått den. Ringde dit idag och fick veta att vi är på plats tre så chansen finns ju ändå=)

Så här ser planlösningen ut!!    Vad tycker ni??




Nu ska vi fixa iordning lite kvällsmat och så ska vi titta på (på mitt initiativ) ett avsnitt från min nya (och första) box! och inte vilken box som helst utan *trumvirvel* "Lilla huset på prärien" ;P weeei!!


PussKrams/m.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej!

Thomas berättade idag om ert lghts strul. Va tråkigt! Men va kul att lght är fin! Det är kul med en trea också, ett litet arbetsrum. Vi ska faktiskt mål om vårt, "barnrummet" som vi kallar det. (nej mamma, inte än) :-) Behöver ni någonstans att slagga en sen kväll efter bifrost så vet ni vart ni ska ringa!kramar

2009-04-02 @ 22:07:48
URL: http://elisabethsimonsson.blogg.se/
Postat av: Maria

Kul- hoppas ni får den! Håller alla tummar :) Kram

2009-04-02 @ 22:56:28
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Hanna

den ser stor och rymlig ut :) Hoppas ni får den så länge:)

2009-04-03 @ 16:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0