30!!

30!! dagar kvar till beräknad förlossning!

Man börjar ju bli lite stressad. Känns inte som att det var länge sedan man såg på förlossningen som något långt fram, men nu är den snart här och snart är vår lilla älskling Här!

Igårkväll kollade vi på "Livet på BB" och efter det satt Thomas och jag och pratade igenom förlossningen, hur vi vill ha den och så, mest önskemål från min sida - inga manliga BM, studenter - "se men inte röra", försöka utan smärtlindring så länge som möjligt, önskemål om bad på rummet, när smärtan är outhärdlig blir det EDA. 

Thomas vill klippa navelsträngen och om kejsarsnitt blir aktuellt vill han vara med! Älsklingen ger mig ett så otroligt stöd! Masserar min konstant onda rygg dagligen, smörjer in bebismagen med lotion varje kväll, spelar med en liten dosa som spelar Füre Elise (från Frankrike som vi fick av Niklas och Carola) varje kväll på magen, tröstar mig då det känns jobbigt, tar hand om hemmet då jag inte orkar. Han är helt fantastisk, hade inte klarat detta utan honom!

Vad händer annars?! - Inte så mycket. Jag går hemma, eller sitter hemma snarare. Har som sagt fått ondare i ryggen och foglossning som jag känner av så har svårt att stå och sitta långa stunder så ligger mest. Jag är orolig över att förlossningen kommer dröja och dra ut på tiden just för att jag inte är så aktiv, men jag försöker... jag tar en promenad varje dag till Thomas jobb och möter upp honom då han slutat så går vi tillsammans hem, även om jag inte orkar är promenaden ett måste! Då jag gått hemma sedan skolan slutade (1 juni) så klättrar jag lite på väggarna, så i stort sett varje dag får jag en knäpp under en timme (ungefär så länge jag pallar) och tokfixar i lägenheten tills kroppen säger ifrån.

Jag försöker sysselsätta mig... lägenheten är fortfarande inte helt färdigfixad så finns lite att pyssla med varje dag. Igår sorterade jag mina kläder som jag hade som baby från storlek 60-80. så jag bara kan ta en hög och tvätta allt eftersom bebben växer. Allt kommer jag inte använda, men endel av kläderna är riktigt fina, framför allt det stickade=) Jag försöker mig även på att virka?! Fick ett virkkitt med en skål av Tobias och Johanna sist jag fyllde år (för snart ett år sedan) som jag inte blir klok på. Har nog virkat om ett 20 tal gånger, för det blir aldrig rätt=/ Jag följer beskrivningen varje gång och varje gång blir det fel... har även provat att virka på andra sätt då det "rätta" inte verkar fungera, men det blir ändå inte rätt=/ nästa gång jag träffar farmor får hon hjälpa mig. Står på förpackningen att det ska vara rogivande och lugnande, men jag blir raka motsaten:P

Dagens fix blir köket. Nu är det färdigmålat (lägger snart ut en bild) så ska ställa saker på rätt ställen och fixa iordning och så ska jag laga lasagne!


Bilden är tagen i v. 34 hemma på landet innan en spelning.

Nu är vi i vecka 36!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0