Andnöd glutenfritt och fjäderbollar

Idag var jag inte på topp när jag vaknade så fick hoppa föreläsningen nu på fm. Var rätt trött också för vid 2 inatt så vaknade jag av att jag inte fick luft samtidigt som jag behövde hosta, riktigt läskig känsla så tog ett bra tag innan jag kunde somna igen=/

Lite update

Skolan - är mycket som händer nu...
1. Har precis skickat in en nutritionsanamnesmall med kommentarer som ska vara inne imorgon.
2. Ska snart svara klart på frågor om lagar till morgondagens redovisning.
3. Hemtentan som ska vara inne imorgon ska finslipas innan den ska skrivas ut.
4. Vi ska pröva 4 olika dieter de närmsta 4 veckorna. Vi ska näringsberäkna och föra kostdagbok på allt vi stoppar i oss. Denna veckan är det glutenfritt sedan mjölkproteinfritt, fettreducerat och sist proteinreducerat. Hittills går det rätt bra men är bara inne på dag 2 på första dieten...
5. På onsdag nästa vecka ska jag ha min andra patient, så förberedelser ska göras.

Fritiden
Thomas har några jobbarkompisar som brukar spela badminton 3 gånger i veckan. Thomas var med förra veckan och när han kom hem ville han ha med mig=)

Förhoppningsvis blir det spel ikväll. Igårkväll spelade jag och Thomas (för att se så jag inte skämmer ut mig) men det gick jättebra. Vi är rätt jämlika Thomas och jag för blev 3-3 och vi vann varannan match. Det var jättekul! Så kul att vi köpte ett racket till mig, så känner mig extra taggad att spela mer=) Vi ska försöka spela minst 1 gång i veckan. Känns bra nu när det börjar bli kallare och mörkare och man drar sig mer för att vara ute och springa. Det ger faktiskt bra träning, mer träning än jag trodde. Vi var helt slut efter igår och träningsvärken känns idag, men jag gillar träningsvärk, då vet man att man kämpat!



Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Badminton är kul! Ni borde pröva squash också, ni kan låna våra rack. Det är såå jobbigt och fruktansvärt kul! :-) Grattis igen på 4 års-dagen!

2010-10-18 @ 21:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0