bloggiver

Känner att jag är mer taggad till att blogga nu när jag gjort om lite... det är väl positivt, men har ju inte så mycket att skriva om:P

Igårkväll när Thomas kom hem tog vi en härlig promenad runt sjön och sedan åt vi äggmackor och drack te och så lite mys med tända ljus. Efter två tekvällar i rad har jag kommit fram till att jag inte är skapt till att dricka te på kvällen (visste jag iofs redan innan men ändå)... har sovit oroligt och sprungit på toa minst tre gånger/natt vilket inte känns okej. Jag som ville bli en tedrickande kvinna, men icke. Och nu när jag inte mår på topp har jag ju tyckt att te hjälper, men får komma på något annat knep...

Har förresten fått ett recept på hudkräm av min kusin. Bivaxkräm med kamomill... Hjälper tydligen jättebra mot utslag och torr hud.. Tänkte åka in till stan och köpa lite bivax och testa nu i eftermiddag eller i helgen, så kommer skriva mer om det senare!

Har också den senaste tiden lyckats öka min husletarivertermostat... är ute på hemnet i stort sett varje dag och hittar självklart en hel massa fina hus. Vi kommer inte flytta till hus förrän om tre fyra år, men jag skulle vilja ha ett nu. Få inreda och köpa massa fina saker... Köper iofs mycket saker nu men snart har vi inte plats för mer... kanske en bra förklaring till att flytta till hus tidigare=) Hade nog inte överlevt utan vår fina trädgård som jag fixar i nästan varje dag. Planterade ju vår fina hortensia igår till en större kruka! och la pussel med stenplattor. Hade också besök av två småsmå söta kattungar igårkväll så lite gull med dom blev det ju självklart=) 

Men iaf... allting har sin tid... hus kommer så småningom, måste ju plugga klart först och Thomas älskar verkligen sitt jobb så vi blir som sagt kvar här i några år till. Men tiden går snabbt=)

Nu ska jag kolla upp var jag köper bivax och sen ska jag faktiskt läsa lite??!! Köpte "damernas detektivbyrå" på marknaden i Varberg... får se hur långt jag kommer innan jag tröttnar=)


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag har också bivax, från mary kay;) det är jätteskönt och hjälper mot både det ena och det andra!

2010-07-02 @ 23:48:26
Postat av: Maria

Kvar här några år till? Det finns hus här åxå :)

2010-07-04 @ 16:07:25
URL: http://mclachlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0