Update

Igår var jag ju på gastroskopi, vilket inte var en höjdare. Först fick jag svälja någon vätska som skulle göra det lättare att se i magen och sen sprayade dom svaljet fullt med bedövningsmedel som var smaksatt med banan, men som ändå smakade riktigt illa, koncentrerad banansmak. Sen fick jag en ring som jag skulle bita i och där slangen skulle in=/ En slang som var lika tjock som ett finger=/ Fy tvi och blä... värsta perioden var ner förbi svaljet för fick massa kväljningar, likaså påväg upp igen. Som tur var gick det snabbt, ca10min. Jag kände när hon tog prover från tunntarmen för det kittlades lite=) Eftersom jag inte fick äta på 6 timmar innan undersökningen var jag vrålhungrig så vi hade med oss några mackor, men när allt var klart säger undersköterskan att - och så får du inte äta på en timme nu efter=/ hmm... Snabbt hem och laga korvstroganoff och ris, det var riktigt gott=) Thomas var så gullig och gick upp med mig vid 6.30 för att äta frukost och väntade med att äta tills jag fick=)

För den nyfikne... så här såg det ut...
Provsvar får vi om 4-5 veckor. Bara att vänta.
 




Hade duggan idag (8.00-9.30), och det gick faktiskt bra! Alla fick var sin fråga som vi fick tänka igenom i 5 min och sen skulle vi svara på den. Jag fick om hyperlipidemi, det jag inte kunde var alla gränsvärdena men fick följdfrågor istället=) Idag och imorgon är det sista taget med Sjukdomlära för har tentan på fredag kl9-12, sen åker jag hem till landet=) Barnvälsignelse för lilla söta Irma på söndag som jag fått äran att sjunga på. Är tydligen sjukt mycket snö hemma också, upp till dörren, en meter eller så=) Ska försöka få hem lillebror så vi kan åka pulka och snowracer, min är neonlysande i rosa, gul och grön, riktigt läcker;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0