Effektivitet

Förmiddagen bestod av en föreläsning om "proteinbehov hos sjuka" och en informationsföreläsning från en kommundietist. Sen har vi suttit med grupparbete till artikelseminariet som är på fredag.

Älsklingen har varit på Orust hela dagen och hjälpt föräldrarna med att flytta ca 100 banankartonger från huset till en lastbil. Flyttlasset går till Varberg imorgon!

Och nu i eftermiddag har vi (faktiskt mest Thomas) lagat två köttfärssåser och kokat huuur mycket pasta som helst som tillslut blev 5 rätter till Thomas och 5 till mig. Sen har älsklingen lagat potatismos och köttbullar till middag och så har han bakat bröd=) och jag har pluggat en massa.

Imorgon har jag bara en lektion på förmiddagen då vi ska gå igenom vår TYK-dag som vi hade i måndags/tisdags. Jag var med min dietist som jobbar med leversjuka och med patienter med någon typ av neuromuskulär sjukdom. Temat var sekretess och vi skulle se hur dom skötte sig=) Efter det blir det ännu mer grupparbete då vi ska fixa till en ppt till fredagen och snacka ihop oss. På eftermiddagen ska jag försöka hinna med att vara med på "gemensamhetsdagen" som består i tre timmars föreläsning om allt möjligt. Flera olika föreläsare kommer prata om något aktuellt och förhoppningsvis intressant i sitt ämnesområde. Några av alla föreläsningar: "Sill gör dig frisk" "Diabeteskost" "Övervikt och alkohol" "måltider och ätmönster" "Forskningsprojektet LEVA". Kommer nog bli intressant=)

Nu väntar sängen... bara två nätter kvar i våra IKEAsängar nu för på fredag kommer Thomas hem med våra nya "Carpe Diem", det blir lyx;)

Sov så gott!


Kommentarer
Postat av: Thomas

Vad duktig din man är, men du oxå!

Skönt med nya sängar:)

2010-02-25 @ 09:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0