LowCarbKost och Sthlm

En promenad själv avklarad och jag känner mig stolt... låter kanske konstigt för ut och gå kan väl vem som helst klara av, men är rätt skraj av mig... speciellt när det handlar om skogspromenader alldeles själv, men det klarade hon=)

Har också gått igenom en studie som vi ska redovisa om någon vecka i grupp... lika bra att vara tidigt ute för nästa vecka har vi fullt upp med att äta och skriva om low carb och GI. En rätt kul uppgift faktiskt! Vi jobbar två och två och är varandras dietister. Jag har gett Josefin min kostdagbok från i höstas (då vi registrerade allt vi åt under en vecka) som hon nu ska ändra om lite så att det blir fyra med väääldigt lite kolhydrater (30g) och det innebär att jag inte får äta potatis, ris, pasta, frukt, bröd, sött... bara massa fett och protein... tur att det bara?! är under fyra dagar. Jag ska få Josefins kostdagbok som jag ska ändra om så att det blir fyra dagar med lågt GI. Eller rättare sagt, vi ska ge varandra råd om vad vi kan byta ut och så ska vi föra kostdagbok under dessa fyra dagar som vi sedan ska näringsberäkna. Skillnaden mellan de båda är att i min "diet" ska man minska på kolhydraterna och måste därför öka i fett och protein. I Josefins "diet" ska man istället byta ut livsmedel med högt GI som vitt bröd, vanlig pasta/makaroner/ris mm till livsmedel med lågt GI som fullkornsprodukter, grovt bröd mm. Det ska bli kul, men har inte så mycket tid på oss tyvärr så lär väl bara bli stress antar jag. men men...

Aktinsdieten är en Low Carb diet... så min näringspyramid kommer väl se ut ungefär så här...


Imorgon drar jag från skolan lite tidigare för ska till Stokholm med Thomas och hans band GNO. Dom ska ha spelningar imorgonkväll och på söndag och jag passar på att hänga med, som någon typ av maskot?! På lördagen är det ju ingen spelning så då ska jag och Thomas till Naturhistoriska och Cosmonova! Och så blir det en träff med min bror Tobias och hans Johanna som också är i Sthlm under helgen för att se Bounce. Ska med hälsa på Sanna som är butikschef för två 3butiker varav en i solnacentrum. Sofian ska jag också hinna med och träffa och så bor vi hos mormor och morfar i finafina Solna.. Intensivhelg på hög nivå, men ska bli kul för har saknat sthlm och alla människor riktigt mycket. Hinner ju tyvärr inte träffa alla släktningar, men får beta av lite eftersom=) Därför får det bli en till sthlmresa inom kort;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0