...

Oj oj... mycket som hänt sen sist...

I fredags hade vi en ny matlagningsdag med "Internationell matkultur" som tema. Mitt kökslag hade Chile som land!! och här kommer några bilder...

 +  =
Empanadas de pino - minipiroger med köttfärs

 +  =
Pastel de choclo - majsgratäng

 =
Tomatsallad

 =
Asado - grillat nötkött med potatissallad

 =
Pan de huevo - "Griskultingsbröd" ett slags efterrättsbröd

De andra kökslagen hade länderna Kina (då vi fick smaka pytonormswok), Thailand, Eritrea och Libanon.
Mina favoriter från den internationella matkulturen blev två rätter från Libanon; khaleds piroger (tv) och en efterrätt gjord på mannagryn (th)

 



I lördags testade jag på laserdom för första gången tillsammans med thomas syskon med respektive och det var gryyymt kul=) Och man var lagom svettig efterråt;P

Sen åkte vi hem och städade och lagade pumpasoppa och ett bröd med soltorkade tomater och fetaost i! Sen kom Thomas föräldrar och morfar och åt med oss. Lite senare på kvällen dök även Thomas syskon upp med respektive och så åt vi exotiska frukter och spelade spel resten av kvällen, mysigt och kul!! =)


 


I söndags hade vi uppsjungning med One Way Gospel, och det gick jättebra!! Första gången vi hade med mer instrument än bara pianot, blev iofs bara trummor som extra men bättre än inget=) Det blev svängigare då liksom=) Nästa gång hoppas vi att basisten kan vara med också (Thomas snälla kusiner=)



Idag och igår har jag suttit med en examinationsuppgift som vi ska redovisa imorgon. Vi jobbar två och två och har två fall var. Vi fick en person från etiopien och en same från norra norge, och vi ska ta reda på deras matkultur och se om det finns några brister/fördelar med deras kost. Så igårkväll satt jag och pratade med en same från Sorsele i sådär 40 min om deras matvanor. Rätt intressant faktiskt=)

Nu väntar tvätten sen ska jag förtsätta skrivandet...


psst... lite packning blir det emellanåt också för imorgon åker vi hemåt för att sedan åka vidare till Edinburgh på torsdag för att hälsa på min storebror som pluggar där denna termin=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0