Det blir aldrig som jag tänkt det

Gårdagen blev verkligen inte som jag hade tänkt mig...

Dagen skulle bestå av två saker: Träna och Läsa, mer än så skulle det inte bli. Men blev det så? Nej nej=P

Efter att vi haft kören i fredags fick vi veta att thomas mormor precis hade gått bort. Det var väntat men så så tråkigt='(
Så på lördag förmiddag var det minnesstund för mormor karin med hela thomas familj. Det var fint men riktigt jobbigt. Alla var så ledsna och det var så jobbigt att se='( Men ibland får man ju vara det, iaf vid sånna här tillfällen.

Direkt efter åkte thomas ner till skåne för att repa inför nästa helgs konsert. Jag gjorde hanna sällskap på bussen hem.
Jag hoppade av vid Hjalmar Branting för skulle ju köpa en höna. hehe. varför? - jag ska provlaga kokt höns till en matlagningskurs jag och några i klassen ska hålla i=) Så gick till coop, men där fanns ingen höna. Jag vet inte hur jag lyckas men vart jag än är så finns det reaskyltar. Inne på coop fanns det till och med en hel reaavdelning illa illa=/
Klart jag var tvungen att fynda lite=) Hitta massa fint till den nya lägenheten!
Vi har nu en mörkgrå soffa och så röda och bruna kuddar till. Men har kommit på att det är så svårt att inreda med dom färgerna så har kommit på en ny färgkombination - lila och grönt=)

Detta hittade jag=)

2 plommonfärgade och 2 mörkgröna kuddar á 20 kr (ord. 80kr/st)
2 längder mörkt plommonfärgade färdigsydda panelgardiner 20 kr (ord. 200kr)
En stor duk med svart grund och äppelkvistar med äpplen och äppelblom som mönster 10kr (ord. 200kr)
En liten ljusgrå tablett med mönstrade hjärtan 10kr (ord. 40kr)
Fyra svarta blanka smala ljus 25kr (ord. 50kr)
Allt som alla 145kr=)

Det är alltid kul när man hittar så mkt fint till så bra pris!! och kommer man från småland så gör man=)
Tror allt kommer passa jättebra sen i den nya lägenheten. Kuddarna testade jag i soffan och det blev riktigt snyggt till den mörkgrå soffan=)

-----------------------
Ett litet inhopp om fynd...
I Fredags mötte jag upp thomas på jobbet, och sa att vi skulle till gina tricot för jag hade sett ut en tunika där som jag ville ha. När vi kom dit så stod det en från personalen vid ingången och gav mig en lapp med 150 kr rabatt. Bleg jag glad?? - Självklart=) Tyvärr fanns inte den färg jag ville ha på tunikan så blev en helt annan modell. En turkos i tunt tyg, riktigt somrig=) och så köpte jag en lite varmare tröja i mintgrön som har 3/4 arm och ett par korta leggins. Mysigt värre=)
----------------------

Tänkte sen dra in till saluhallen för att hitta den där dumma hönan, men thomas tyckte jag skulle testa wiesels matcentrum (som jag tycker verkar lite skumt så har aldrig handlat där). Men vad hade dom där? jo, höns! 20kr/kg. 
Så blev en höna och lite kryddor och frukter.

Väl hemma igen städade jag iorning lite tills madde o micke skulle komma senare på kvällen.
Hade tänkt dra in och träna i stan så att iaf en av de två saker jag hade tänkt göra blev av. Men när jag kom in till sats så hade dom redan stängt=/ Så blev en promenad hem istället.
Sen blev det slapp framför robinson tills madde o micke kom! Eftersom jag och ensamheten hade varit själva hela dagen blev jag meer än glad när dom kom=) Har ju inte träffats sen jul så blev mycket prat=) Det va mysigt!!!
 
Resumé av lördagen:
Träning
Plugg
Istället en heel del annat



Blev mest en övernattning för paret här då dom skulle vidare till danmark imorse. Så vinkade av dom vid halv 7, sådär lagom tidigt en söndags morgon=)
Men kände att om jag inte somnar om så har jag hela förmiddagen på mig!!

Idag har det varit en lugn dag, men dessvärre utan något gjort=/
Blev lite plugg i morse men hade svårt att fokusera mig så blev att jag fixade annat istället.
Bland annat la jag ut en annons på blocket på vårt playstation 2 + 12 spel som vi ska försöka bli av med innan flytten, så om någon vill köpa är det bara att höra av sig!! Kompisrabatt går alltid att fixa;) 

Nu ska jag laga till den där hönan och hoppas på att den blir bra för är riktigt hungrig nu...
Thomas kommer ikväll vid 17.00 så ska verkligen försöka plugga fram tills dess. Känns som att jag skulle behöva en hel hejjarklack om jag nångång ska få ordning på mitt pluggande=/


Må så gott så länge!!

PussKrams/m.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ojojoj vad du är bra på att fynda Madde:=

Sån vardagslyx är aldrig fel!

2009-05-13 @ 21:35:19
URL: http://nattaliiin.blogg.se/
Postat av: Madde Ö:et

Heja heja madde!!!

snart e sommaren här plocka blommor

o bär, gå på stranden o vara

nästan som man är :D

nu kör vi järnet med pluggande!!

Tack för kärt återseende, sovplats,

hårstyling och frukost ;)

Kramar

2009-05-13 @ 22:18:35
Postat av: Little Miss E

Du är en fett galen smålänning! Hur kan du alltid hitta så mycket billigt och SNYGGT?

Men en fråga, varför ska ni sälja playstationet? Öhh? :P

PUSS!

2009-05-13 @ 23:03:32
Postat av: Maria

Tror nog at färgerna blir alldeles kanon med er soffa! Snyggt!

2009-05-15 @ 16:29:44
URL: http://mclachlan.blogg.se/
Postat av: Madde

Vi behöver snabba pengar så att säga=)

2009-05-17 @ 11:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0