Redan måndag

... oj vad tiden går fort. Hinns liksom inte med att blogga varje dag när man har så mycket att göra som jag har=)

I fredags hade vi lab på eftermiddagen. Hann hem och fick i mig en macka innan Thomas och jag åkte till bifrost för att förbereda för kören som började 18.30.
Kören gick riktigt bra. Lärde dom en sån fin låt som vi sedan sjöng på söndagen=)
Efter kören är det alltid "after eight" för ungdomarna. Typ häng=) med fika, spel, andakt, mm... mm...
Denna fredagen höll jag och Thomas i andakten. Det gick bra! vi sjöng några sånger och så läste jag en text och pratade lite runt den. Sen var det bara att åka hem och sova!



På lördagen hade vi inget speciellt inplanerat så blev en sovmorgon följt av en härlig frukost!
Tog en promenad till backaplan och letade våffeljärn (utan resultat) och storhandlade på coop till veckan (vi lyckades köpa en aprikoskräm som gick ut i nov. 08 som vi sen fick åka tillbaka och lämna tillbaka).
Några vänner till Thomas familj visade sig ha två biljetter till Bosse Parneviks avslutningsshow (Parneviks gubbröra) men dom kunde inte åka för dom var sjuka. Dom undrade om vi ville gå istället. Visst tänkte vi, utan att ha så väldans mycket vetskap om vad det var vi tackat ja till...
Men det va riktigt kul=) Han är ju ståuppkomiker och imitatör. Vi skattade en hel del faktiskt=)
En rolig grej han körde med var att man skulle klappa händerna när han sa ens åldersgrupp. Det komiska var att det typ bara var jag och thomas som klappade när han nämnde åldersgruppen 0-30. och när han nämnde 55-70 klappade i stort sett alla=P Men vi hade kul ändå=)

På kvällen hade jag tänkt gå på 80-talsfest hos en klasskompis men va så trött så blev kvar hemma...
Blev istället naturgodis, liiite choklad och "Star Wars" som jag halvsov framför. Höll på rätt länge så kom inte isäng förrän vid halv ett. (Jag tyckte det va sent iaf=P





Fick ingen direkt sovmorgon på söndagen. Klockan ringde 07.00. Vi var i bifrost kl halv 10, rep med kören vid 10 och sen gudstjänst kl.11. Kören (One Way Gospel) sjöng 5 låtar och det va väldigt uppskattat. Kören blir bara bättre och bättre, säkrare och säkrare. och det är SÅ KUUUL!!! =) "Jesus is right here now" (som dom lärde sig i fredags) gick såå bra. Var nog min favorit för dagens uppspel=) Här kan ni lyssna på den: http://www.myspace.com/annaweisterandersson Det är vår lärare från Glimåkra som har skrivit den och som sjunger den här. Den är så fiiin!!! och blir extra fin när anna sjunger den=)
Efter kyrkan åkte vi snabbt hem, slängde i oss lite mat, sen kom thomas morfar och hämtade upp oss och så åkte vi hem till thomas föräldrar. Två av thomas bröder fyller år i mars så va lite kalas för dom. Va roligt att träffa alla och så åt vi en god sallad och en helsmarrig tårta med jordgubb och noblesse;)
Vi kom sen hem till göteborg vid 18.20. Men vi kom inte hela vägen hem för vi hoppa på bästa spårvagn in till vasaplatsen, och Betlehemskyrkan. Walt Whitman som är en helgrym gospelartist från Chicago, USA som vi träffade när vi var där, var i Sverige över helgen för att ha Workshops i Betlehemskyrkan. Allt avslutades på söndagskvällen med en stor helgrym gospelkonsert. Alla som varit med på workshopen under helgen var med och sjöng. Snacka om drag=) Fick en liten flachback från USA=)

Bilder från konserten i Betlehemskyrkan:




Ett klipp från när vi var över till Chicago och hade workshop med Whitman kommer här:
http://www.youtube.com/watch?v=VuJMZJTebu8
Vi sjunger med hans kör Soul Children och med en annan svensk gospelkör som var över samtidigt som vi=)



Idag måndag har varit en helbra dag!! Superfint väder med blå himmel och strålande sol!!
Och vet ni vad?? Jag har PLUGGAT nästan hela dan!!! *STOLT* =)
Lyckades ta mig igenom ett kapitel i den hemska biokemiboken som dessutom är på engelska=/ Går lättare när det är fint väder och humöret är på topp=)

Blev en promenad i Keillers park efter maten. Dom hade tydligen precis gallrat ur lite i parken så hittade björkris som ska pyntas fint till påsk=)

Nu ska jag hoppa i säng (ja, så här tidigt!) för är trött och ska till skolan imorgon.


Sov så Gott!!

PussKrams/m. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0