Återträff och konsert!

Var ett tag sen jag skrev nu men tänkte att jag börjar med den händelserika helgen=)

I fredags kom thomas och hämtade upp mig vid skolan, sen åkte vi ner till gislaved. Blev en hemmagjord megagod sallad från bigpack under bilfärden. mumma=)

Enda stoppet blev i Tranemo (där thomas förövrigt bott i 13 av sina 22 år) blev inhandling av lite godis^^

Vi kom fram till kyrkan halv 3 och vi skulle vara där kl 3 så var rätt tomt, vi blev visst dom första.

Sedan ramlade dom in en efter flera.

Ni som inte är med på vad det är för folk som kommer inramlandes så är det från våran gamla klass när vi gick på glimåkra fhsk nere i skåne för nu två år sen. Tiden går fort=/

Var såå kul att träffa alla igen!! Är så kul för var ett helt år sen vi träffades alla, men det kändes verkligen som igår när vi sågs nu. Känns precis som på glimåkra, allt känns som vanligt liksom=) Va riktigt skoj, vi är ett riktigt härligt gäng=)

När nästan alla var på plats började vi repa till konserten. Innan sången hade vi så klart uppsjungning. har saknat dom rätt mkt. En sån där härlig införkonsertenfeeling när alla står i en ring och kör en ordentlig uppsjungning=) Och inte nog med det.. Va en riktigt härlig låtlista som var ihopfixad också. Bara massa favoriter=)

Framåt kvällen, efter några timmars rep, så beställde vi pizzor och sallader. Efter att maten lagts sig var det upp på scen och repa igen. Det som inte känns som igår är sångerna=/ Vi har allt blivit lite krassliga på dessa år. Eftersom man inte sjunger sångerna varje dag så är det både texter rörelser och stämmor som vi va tvungna att frächa upp. Men med dessa timmars rep så känns det gjorde under glimåkra=)

I säng kom vi rätt sent. Och kan man somna direkt?! Nix... En av mina 5 sambos, lalle och jag låg och pratade ett bra tag om allt och inget... Va ju så länge sen man sågs. Inge kul att va särbo nu ju=/ Saknar villaatmosfären...

Inte nog med att vi somnade sent. Klockan halv 6 vaknar jag av att jag ligger på golvet. Självklart har luften gått ur madrassen. Blev till att sätta mig och börja blåsa upp den igen. Lalle vaknar yrvaken och frågar med sin skånska (som man inte förstår så mycket av på natten=) aaaaehööcr du ääänntäää yyyyhööcr översatt betyder det "är du inte yr"?
Och jo det blev jag=/ huvvet snurra så blev till att sluta och hoppas att lite luft kom in iaf. Men låg ff på golvet. Va riktigt arg så tog min sovsäck och kudde och la mig i den sjukt obekväma soffan som fanns i rummet. Där somnade jag iaf! 

Nästa dag åt vi frukost rätt tidigt för att sedan åka iväg till kyrkan som vi skulle ha konserten i (denna var vi bara i och repade, sov och åt). Där körde vi lite soundcheck med mickar och band. Hann äta en grymt god svampsoppa till middag mellan allt repande. smarrigt värre!

Nån timme innan vi stack iväg till konserten så fick vi lite uppladdningstid. Har knappt hunnit prata med alla då vi i stort sett har repat konstant. Va skönt att få vila halsarna lite innan konserten.

Konserten skulle vara en avslutning på en stor ungdomshelg som var i Gislaved denna helgen. Så innan vi skulle ut så hade dom ett möte som vi var med på. Var Ny Generation som höll i hela helgen och Joakim Lundqvist som talade. Det var riktigt bra! Efter mötet blev det lite fika så vi hann och köra igenom en sista låt för att se så allt var ok.
22.15 (45min senare än vad som var tänkt) drog vi igång!
Det va fullt i bänkarna, rökmaskin (som man som sångare inte alls gillar=/, fullt med lampor... helt enkelt den där konsertfeelingen=)
Rösten var kanske inte den bästa redan innan konserten, men hann inte tänka så mycket på det=) Var mest att köra på och hoppas att något kom ut och det gjorde det=) Det lät riktigt bra!!!
Efter två timmar var det klart och det var nästan skönt för usch så trött man va i rösten.

Kom hem till göteborg vid halv 4tiden. Bums i säng och sova till 12 nästa dag=)

Men en underbar helg var det iaf=)
Här kommer lite bilder med Glorify från en av våra spelningar under gospelåret. Denna var i markaryd.

Med våra heta kåpor=)


Ombytta och fina...


och så två där vi inte ser så värst kloka ut=)





Nu ska jag sluta!!


Puss Krams/m.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vilka snygga jeans du har, var har du köpt dom?? kram

2009-03-18 @ 23:49:14
Postat av: Madde

Köpte dom på veromoda för x antal år sen. Men är typ en standardmodell för har sett dom några gånger.

2009-03-19 @ 13:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0