En helg med mamma

Vid halv femtiden åkte mamma hem till landet igen. Kändes rätt tråkigt, men vi har haft en helt underbar helg!! som jag ska försöka summera=)

På lördagen blev det mest pluggande för mig på förmiddagen, sen gick jag och mamma och köpte gardiner till den nya lägenheten, det blev ett par som är vita i grunden med svarta och grå stora blommor på, riktigt fina=)
Sen åkte vi in till parkgatan för att gå på vernissage. Min kusin har gått nån konst och designlinje och hade examinationen nu i helgen. Va riktigt kul att titta på allt=)
Sen gick vi vidare till Smyrnakyrkan där Thomas skulle spela på ett barnmöte! Riktigt dragit, men varmt;P
Blev en promenad hem. och senare på kvällen blev det tacos med naanbröd, godis, naturgodis, chips och mys=) såg finalen på expedition robinson, vilket inte var en höjdare då heelt fel person vann, stackars Jarmo=( lite senare såg vi filmen Illusionisten som var så så bra!! Nästan så att man vill se den igen=)



På söndagen blev det först lite plugg innan jag och thomas stod och sjöng vid soffkanten... Var ju morsdag=)
Med doften av liljekonvaljer och paket i massor kunde det nog inte bli bättre=)
Vid 12tiden tog vi med mamma in till slottsskogen och gick runt och kollade på alla djur!!

Ett litet smakprov från alla bilder vi tog...





Finn ett fel=)


Killing *hjärta* Kanin=sant!! Visst är det sött? =)


Diggade denna tuffingen skarpt, en kopia av John Travolta i Grease;P


Älgen Oliver som hade ont i sina klövar, som vi lyckades killa lite på^^




Två iskalla typer!


Vacker mamma och vacker blomma, kan det bli vackrare=)


Lite larv på spårvagnen påväg hem=)


Väl hemma blev det asiatisk kycklinggryta och pasta, och till efterrätt...


Morsdagtårta, eller rättare sagt rödbets-och chokladkaka *mumma* =)




En helg tillsammans med min bästa vän, min kära mamma, kan man vara mer lyckligt lottad?!

Älskar henne så otroligt mycket!!
 

~~~~~~~~~~~~~~~

"Mor kära Mor
vem är väl som Du
Ingen i hela världen"
~~~~~~~~~~~~~~~


PussKrams/m.

Kommentarer
Postat av: Berit

Låter som en härlig helg, både för er och för mor!!!! En sån vacker tårta!!!!

2009-06-02 @ 08:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0